Hyväntekeväisyys

M&M 3.10. 10:36

Yrityspomot nenäilevät maailman lasten hyväksi: "Itseään ei pidä ottaa liian vakavasti"

Saana Säilynoja
Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Tunnetut suomalaiset yritysjohtajat osallistuvat Nenäpäivä-kampanjaan sisältyvään nenäilyhaasteeseen hyväntekeväisyyden nimissä.

Yritysjohtajien nenäilyhaasteella kerätään varoja maailman lasten hyväksi. Syksyn aikana tavoitteena on kerätä 100 000 euroa pomojen yhteiseen pottiin. Haasteen aloittajina nähdään tunnettuja suomalaisia yritysjohtajia.

Suomalaiset ovat auttaneet maailman lapsia joka syksy ilon ja hyvän mielen kautta jo kymmenen vuoden ajan. Tänä vuonna Nenäpäivä on kutsunut yritysjohtajat mukaan kannustamaan esimerkillään ja heittäytymään maailman lasten hyväksi.

Nenäilyhaasteessa pomot kutsuvat toisiaan mukaan liikunnalliseen hauskanpitoon. Lajiksi voi valikoitua leikkimielinen kisa tai nenähenkinen versio omasta suosikista. Suoritukseen kuuluu yhteiskuvan tai videopätkän lisäksi lahjoitus maailman lasten hyväksi, sekä tuttujen ja tuntemattomien pomojen haastaminen mukaan. 

"Pomo nenäilee on mahtava juttu, sillä kaikki arvokas syntyy vuorovaikutuksessa", sanoo viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungner.

Jungnerin lisäksi haasteen aloittajina nähdään Aller Median toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä, Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta, Aavan toimitusjohtaja Raija Tapio, Futuricen toimitusjohtaja Tuomas Syrjänen, sekä Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen. Hyvää tekevään Pomo nenäilee -haasteeseen voi osallistua kuka tahansa.

"Vastasin nenäilykutsuun kahdesta syystä: lasten auttaminen on mielestäni tärkeää, mutta itseään ei myöskään pidä ottaa liian vakavasti, Pauli Aalto-Setälä kertoo tiedotteessa.

Yritysyhteistyö on tärkeä osa Nenäpäivää. Tänäkin vuonna kymmenet yritykset ovat mukana tukemassa maailman lapsia omien kampanjoiden,  henkilöstötempausten sekä pro bono-työn kautta.

"Lasten hyvinvoinnista huolehtiminen on tulevaisuuden rakentamista parhaimmillaan", sanoo Kati Levoranta.

Pomo nenäilee -haaste on ideoitu ja toteutettu yhteistyössä viestintätoimisto Kreabin kanssa.

Tänä syksynä Nenäpäivä kannustaa kaikkia suomalaisia laittamaan hyvän liikkeelle. Nenäpäivä-kampanja on käynnissä 26.10.–19.11. Kampanjan huipentumana on varsinainen Nenäpäivä perjantaina 10.11., jolloin Yle TV2 lähettää neljä suoraa lähetystä hankkeeseen liittyen. 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö