Tutkimus 96 artikkelia

Aalto-yliopiston tutkijat selvittivät tekoälyn avulla: Järjestelmällinen sähkösavukemainonta rehottaa Instagramissa
Sosiaalinen media
Vuoden Toimisto tulee taas: asiakastyytyväisyys Suomessa Pohjoismaiden korkeimmalla tasolla
Markkinointi
Tutkimus paljastaa: Vaikuttajamarkkinointi aktivoi aivoja tehokkaastiVaikuttajamarkkinoinnin konkreettisen hyödyn mittaaminen ja osoittaminen euromääräisesti on haastavaa, mutta tieteellinen lähestymistapa voi antaa ainakin jonkinlaista osviittaa metodin toimivuudesta.
Markkinointi
Markkinoijat uskovat automaatioon, mutta osaamista puuttuu
Tutkimus
Markkinointijohtajien ura yhdessä yrityksessä lyhenee ja paineet kasvavat: "Näissä tehtävissä on vaikea onnistua"Markkinointijohtajat pysyvät yrityksissä kauemmin kuin 15 vuotta sitten, mutta tilanne on muuttumassa, kertoo asiaa tutkinut konsultointiyritys Spencer Stuart.
Markkinointi
Moni selaa pakonomaisesti Tinderiä – tutkimus paljastaa, miksi ei ehkä kannattaisiDeittailun mullistanut Tinder-sovellus on saattanut yhteen monta paria – toiset lyhyemmäksi ja joitakin pidemmäksikin aikaa. Pakonomainen Tinderin räplääminen voi kuitenkin johtaa myös negatiivisiin asioihin.
Lifestyle
Nettipelaamisen ikävä kääntöpuoli paljastui – "Tauon paikka"
Pelit
Markkinointipäättäjät paljastavat – lyhyen tähtäimen digimittarit tukahduttavat innovaation
Markkinointi
Tutkimus paljastaa, miksi asiakasymmärrys erottaa voittajat ja häviäjät – "Muuten on riskinä kuihtua pois"Valtaosa ihmisistä harkitsee vain muutamaa brändiä ostopäätöstä tehdessään.
Markkinointi
Kommentti
Emilia Kullas
Auttakaa! Digihöttöön hukkuvan markkinoinnin ostajan suusta pääsi hätähuuto
Markkinointi
"Markkinoijat hakevat markkinoinnin selkeyttäjää" – tutkimus kertoo, mitä modernilta markkinointikumppanilta nyt odotetaan
Markkinointi
Valtaosa suomalaisista suhtautuu myönteisesti mainontaan: "Merkitys työpaikkojen talouskasvun kysyntämoottorina ymmärretään laajasti"
Markkinointi
Älykkäät ihmiset ovat usein alttiimpia uskomaan valeuutisiin – tästä se johtuuTutkimus osoittaa, että älykkäät ihmiset voivat olla muita herkempiä valeuutisille ja salaliittoteorioille.
Tutkimus
Suomalaiset löytävät verkkokauppaan some-mainoksien kautta: "Tilannetta voisi verrata siihen, että ostajat kulkisivat päivittäin kivijalkaliikkeen ohi"Suomalaiskuluttajien ostotottumukset keskittyvät koko ajan enemmän matkapuhelimen ympärille. Tämä on myönteinen asia verkkokauppojen kannalta.
Sosiaalinen media
Tutkimus paljastaa karun totuuden – merkittävä osa brändeistä voi kuolla pois, eikä kukaan välitä
Markkinointi
Sammio