Kierrätetty

12.1.2009 08:58 päivitetty 4.2.2016 09:20

Kun pylly sai olla paljas

Herbie Kastemaan ja Mic Macin vuosikausien yhteistyö poiki tukun vapaamielistä mainontaa.

Herbie Kastemaan ja farkkubrändi Mic Macin kaksi vuosikymmentä kestänyt yhteistyö poiki useita mieleenpainuneita mainoksia.

Kastemaa muisteli viime syksynä M&M:ssä (24/08) 1980-luvun vapaamielisyyttä ja reippautta. 1980-luvun loppupuolella Helsingin Sanomissa julkaistu kuva alastomista nuorista ei Kastemaan mielestä menisi enää nykyaikana läpi.

Aikoinaan farkkumainoksissa sai olla seksiä, mutta rajansa kaikella. Pohjanmaalla mainoskuvaa paljaaseen pyllynposkeen spreijattavasta farkun taskusta ei uskallettu laittaa lehteen, ja samalla idealla tehtyjä muovikasseja jaettiin vain tiskin alta.

Kastemaan mielestä tärkeintä Mic Macin töissä oli se, että yhteistyö firman omistajan Eila Salovaaran kanssa toimi upeasti.

– Eila kertoi, mikä mainostettava vaate on. Mulla lähti mielikuvitus raksuttamaan: miten kakrut saatais huomaamaan se. Ei briiffi sen tieteellisempää ollut. Mä ihailin niitä kakruja. Ne ehkä hihittelivät jollekin alastonmainokselle, mutta ei niillä ollut mitään sitä vastaan. En tiedä, missä vaiheessa moraali tai tyyli on tiukentunut.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö