Palkinnot

M&M 14.10.2014 09:43 päivitetty 4.2.2016 10:43

Yleisöä osallistavat kampanjat palkittiin Golden Drum -mainosfestivaaleilla

358

Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne sai viime vuonna mainoskasvoikseen asiakkaitaan. Hasan & Partnersin johtajat saivat radiokuulijoilta sähköiskuja.

Suomalaiset markkinointikampanjat ovat saaneet tunnustusta Golden Drum -mainosfestivaaleilla.

Pääkaupunkiseudun pysäkeillä vuosi sitten näkynyt Joukkoliikenteen kasvot -kampanja palkittiin ulkomainonnan sarjassa hopeisella mitalilla. Mainostoimisto Hasan & Partners pokkasi myös hopeaa digi- ja innovaatiotoimisto Perfect Foolsin kanssa toteuttamastaan Shock banner -tempauksesta.

Asiakkaat näkyviksi

Helsingin seudun liikeenteen toteuttaman kampanjan suunnitteli mainostoimisto 358. Mukana olivat myös Kuvaamo ja valokuvaaja Lauri Eriksson, tapahtuma- ja elämysmarkkinoinnin toimisto Irokeesi, markkinointiviestintätoimisto Into-Digital, GrilliFilms sekä RagnarFilms.

 

"Tavallisista ihmisistä ja periaatteessa arkisesta joukkoliikenteestä syntyi kaunis ja koskettava kokonaisuus. Hienoa, että meidän asiakkaiden läsnäolo kuvissa on puhutellut myös Suomen rajojen ulkopuolella erittäin kovatasoissa kilpailussa", HSL:n viestintä- ja markkinointijohtaja Mari Flink sanoo tiedotteessa.

Annetaan kuulijoille valta

Hasan & Partners osti Tukholmassa ja Amsterdamissa toimivan Perfect Foolsin, minkä johdosta toimistot toteuttivat Radio Helsingissä yrityskauppaan liittyvän haastattelun. Kuulijat saivat antaa Hasan & Partnersin toimitusjohtajalle Eka Ruolalle ja hallituksen puheenjohtajalle Ami Hasanille sähköiskuja.

“Eihän tässä ollut järjen hiventä, ja ehkä juuri siksi se piti tehdä. Tosin hyvä, että satuttiin saamaan juuri Drum-palkinto, se toimii hyvin lihanuijana esimerkiksi Perfect Foolsin teknisen johtajan Björn Kummenejen suuntaan, joka paitsi vastasi teknologiasta myös vaihtoi paristot tuoreempiin juuri ennen lähetystä", kertoo Ruola tiedotteessa.

 

Golden Drum on yksi Euroopan tunnetuimmista mainosfestivaaleista ja -kilpailuista, joka pidetään aina syksyisin Slovenian Portorozissa. Kisaan osallistui tänä vuonna yli 1200 työtä 24:stä eri maasta.