Digitalikko On Site: IW2011

Roope Ruotsalainen 11.5.2011 09:00 päivitetty 4.2.2016 09:58

Kommentti: Haluttavuutesi on eilistä

Niin kauan kun kilpailijakin haisee eiliseltä, voi insentiivi ajatusmaailman uudelleensytyttämiseen olla pieni.

"Näppärä saa digitaalisiin kanaviin erinomaisen ROI:n, mutta miltä tekeminen näyttää kuluttajan suuntaan?", tivaa Barclays-pankin Head of Online Marketing and Content Julian Brewer Internet World 2011 -tapahtuman avauspuheenvuorossaan Lontoossa.

Digitaalisen markkinoinnin kaupparatsujen teknisesti helppoon mittaamiseen perustuvat argumentit ovat muutamassa vuodessa onnistuneet kiinnittämään monien mainostajien huomion väärään paikkaan: myyntiä pitää tulla, mutta sahaamatta lähitulevaisuutta pidemmältä omaa jalkaa.

Ollaan hetki rehellisiä (helppoa, eikö?). Kuinka moni kuluttaja kiljuu aidosti riemusta, kun näkee kolmekymmentäsekuntisen televisiosta, katselee Hesarin kansilehteä, näpyttelee nettisivulla tai antaa silmän vaeltaa villiinnyttävässä verkkomainoksessa? Ja jatkokysymys: miksi teemme edelleen markkinointia, jota kuluttaja ei halua vastaanottaa?

Asiakkaat odottavat henkilökohtaista palvelua ja henkilökohtaista sisältöä.

Testaaminen ja jatkuva sisällön kehittäminen on näppärä, mutta valitettavan usein kasvukipuja aiheuttava askel.

Niin kauan kun kilpailijakin haisee eiliseltä, voi insentiivi ajatusmaailman uudelleensytyttämiseen olla pieni. Mutta jos Lontoon tekninen tuulahdus pitää paikkansa, ilman kuluttajien sitouttamista ja relevanttia sisältöä (bisnekseltä/markkinoinnilta/kohtaamiselta/mainonnalta) katoaa pohja.

Kirjoittaja on Dagmar Digitalin Planning Director, joka kirjoittaa kolmen kollegansa kanssa M&M-blogia Lontoon Internet World 2011 -tapahtumasta.

Kaikki bloggaukset tapahtumasta löytyvät osoitteesta http://www.marmai.fi/blogit/digitalikko/.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö