Cannes Lions

Henni Jääskeläinen 17.6.2014 09:03 päivitetty 4.2.2016 10:42

Britannia pokkasi jo kaksi Grand Prix -palkintoa Cannesissa

Creative Effectiveness-, Direct-, Promo & Activation- ja PR-kategorioiden voittajat julkistettiin maanantai-iltana.

Cannes Lionsissa on jaettu ensimmäiset palkinnot. Creative Effectiveness-, Direct-, Promo & Activation- ja PR-kategorioiden voittajat julkistettiin maanantai-iltana. Suomalaisia ei shortlistoilta löytynyt.

Creative Effectiveness -kategorian Grand Prix'n pokkasi australialainen McCann Melbourne V/Linelle luomallaan Guilt Trips -työllä. Sarjaan osallistui 80 työtä, joista 12 pääsi shortlistalle.

Promo & Activation -kategorian Grand Prix meni Britanniaan Adam&EveDDB:lle Harvey Nicholsille luodusta Sorry I Spent it on Myself -työstä. Kategoriassa jaettiin yhteensä 20 kultaista, 29 hopeista ja 44 pronssista leijonna. Osallistujia kategoriassa oli 3 241. Shortlistalle niistä pääsi 300.

Britannia vei voiton myös Direct-kategoriassa, jonka Grand Prix'n voitti OgilvyOne London British Airwaysille tekemällään Magic of Flying -työllä. Kategoriaan otti osaa 2 677 työtä ja niistä ylsi shortlistalle 256. Kategoriassa palkittiin 18 työtä kultaisella, 17 työtä hopeisella ja 39 työtä pronssisella leijonalla.

PR-kategorian Grand Prix'n voittivat yhdysvaltalaiset The Creative Artists Agency ja Edelman New York yhteisellä The Scarecrow -kampanjallaan, joka oli tehty Chipotle Mexican Grillille. Kategorian osallistujamäärä kasvoi viime vuodesta huimat 43 prosenttia 1 850 työhön. Shortille pääsi 181 työtä. Kategoriassa jaettiin 13 kultaleijonaa, 24 hopealeijonaa ja 33 pronssileijonaa.

Cannes Lions -mainosfestivaali järjestetään 15.-21. kesäkuuta 2014. Kaikki shortlistat ja voittajat löytyvät Cannes Lionsin sivuilta.