Cannes Lions 2013

Mari Kaislaniemi 20.6.2013 09:25 päivitetty 4.2.2016 10:33

TBWA pokkasi kultaisen ja hopeisen leijonan Cyber-sarjassa - toimistolla nyt kasassa 5 Cannes-leijonaa

TBWA Helsinki kasvatti leijonasaalistaan Cannes Lionsin Cyber-sarjasta saaduillaan kultaisella ja hopeisella leijonalla.

Cannes Lions 2013 -mainosfestivaaleilla jaettiin keskiviikkoiltana Press-, Cyber-, Design- ja Radio-sarjojen palkinnot.

TBWA Helsingin menestys jatkui toimiston saadessa Cyber-sarjasta kultaisen ja hopeisen leijonan. Palkinnot tulivat TBWA:n Adidas Window Shoppingille, joka on festivaaleilla palkittu tähän mennessä kolmella pronssileijonalla.

TBWA:n pronsseista kaksi tuli Media-sarjasta ja yksi Mobile-sarjasta.

Cyber-sarjassa jaettiin kaksi Grand Prix'ta. Pereira & O'Dell San Franciscon Intel + Toshiballe suunnittelema The Beauty Inside ja Draftfcb New Yorkin Oreolle suunnittelema Oreo Daily Twist pokkasivat Grand Prix't.

Sarjan shortlistalle valittiin 196 kilpailutyötä, joille jaettiin 17 kultaleijonaa, 25 hopeista leijonaa ja 49 pronssileijonaa.

Shortilla oli myös Havas Worldwide Helsingin ja Grillifilmsin yhdessä A-klinikkasäätiön Lasinen lapsuus -toiminnalle suunnittelema Hirviöt/Monsters-kampanja.

Press-, Design- ja Radio-sarjojen shortlistoilla ei ollut suomalaistöitä.