Kun kurkkaat kesäjuhlien jälkeen keskiyöllä alastomana Havis Amandan suihkulähteeseen, näet sieltä tulevan brändilähettilääsi. Todennäköisesti se on Anna tai Jenni tai Sanni tai joku muu, joka voi uskottavasti kertoa kaikelle kansalle, että juuri sinun markkinoimasi vallankumouksellinen mobiililaite on ainutlaatuisen mahtava väline epäterävien kissakuvien postaamiseksi someen.

Kun selviät, huomaat että vallankumouksellisen geneerinen mobiililaitteesi tekee samanlaista geneeristä viestintää kuin muutkin kapistukset, joilla voi postata epäteräviä kissakuvia someen.

Kun valikoit pitkällisen kilpailutusprosessin päätteeksi seitsemän toimistokumppania ja säilöt ne tyynysi alle, voit unessa nähdä toimivan kumppanistrategian ja sen seurauksena tulevan motivoituneiden viestintäsuoritteiden vuolaan virran.

Kun heräät, näet vain jatkuvien minikilpailutusten näännyttämiä ja hälläväliä-asenteeseen oppineita nuoleskelijoita.

Kun kuulet juhannusyönä käen kukkuvan, jokainen kerta kun käki kukkuu tarkoittaa tuhatta euroa lisää vuosipalkkaasi.

Jos käki ei kuku lainkaan, voit saada potkut jo tänä vuonna.

Kun poltat juhannuskokkoa, sen savuisuus ja kipinöiden lento ennustavat yrityksesi markkinaosuuden kehitystä. Jos savu kiertyy silmiisi, saat tuntuvan lisäyksen markkinointibudjettiisi.

Kun silmäsi taas näkevät, huomaat, että juhannuskokon savu on itse asiassa yhtä tarkka tai jopa tarkempikin indikaattori investointiesi tuottojen mittaamiseen kuin nykyinen pelkkään mutuun pohjautuva arviointi.

Kun kieriskelet alasti juhannusyönä Cannesin hiekkarannalla, voit osua leijonaan.

Kun pääset jaloillesi, huomaat että leijona ei todennäköisesti ole sinun, vaan arvatenkin yksi niistä 54:stä ruotsalaisten voittamasta ja jonkun juhlahumussa varmaan säilöön hautaamasta ja nyt kuumeisesti etsimästä pystistä.

Hauskaa juhannusta, mukavaa kesää ja onnea kaikille Cannesista leijonan napanneille.

Kirjoittaja Jukka Hakala on viestintätoimisto N2 Commsin toimitusjohtaja.