KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Regi

Pia Grahn 22.2. 08:00 päivitetty 23.2. 12:34

Vuoden Toimisto 2018 - Onnea voittajille, varsinkin niille jotka voittivat jo toista kertaa!

 

Eilen illalla julkistimme tämän vuoden Årets Byrå Sverige 2018 -tutkimuksen voittajat. Yhteensä 154 toimistoa on ollut mukana tämän vuoden tutkimuksessa, ja vastaajamäärä oli melkein 2 500. Ruotsin Vuoden Toimisto 2018 -gaala pidettiin Münchenbryggerietissä Tukholmassa ja siellä 16 toimistoa, 15 eri kategoriassa palkittiin!

Pari viikkoa sitten, 8. helmikuuta, julkistimme myös tämän vuoden Vuoden Toimisto -tutkimuksen kärkitoimistot. Vuoden Toimisto -tutkimus kartoitti toista kertaa suomalaismainostajien näkemyksiä toimistoista ja palkintogaalassa Wanhassa Satamassa palkittiin seitsemän toimistoa, seitsemässä kategoriassa!

Pienempien markkinointiviestintätoimistojen voittoon ylsi ensi kertaa mukana ollut Ivalo Creative Agency. Teknologia- ja markkinointiviestintätoimistoista voittajaksi ylsi Oikio Digital Performance Agency. IUM voitti mediatoimisto -kategorian, Frankly Partners asiakasymmärrystoimistojen kategorian ja vuoden design -toimisto on Agency Leroy.

Yli viiden miljoonan euron myyntikatteen markkinointiviestintätoimistojen kategorian voiton vei Bob the Robot – jo toisen kerran! Toista kertaa voitti myös viestintätoimisto Republic of Communications.

Onnea kaikille voittajille – ja erityisesti näille kahdelle, jotka ylsivät voittopallille jo toisena vuonna! Bob the Robot ja Republic of Communications säilyttivät hienolla tavalla ykköspaikkansa!

Tämä on todella kova saavutus ja tiedän itse, kuinka paljon työtä ja aikaa tämä on vaatinut! Mahtavaa!

Vuoden Toimisto -tutkimus on järjestetty Suomessa vasta kahtena vuonna. Ruotsissa meillä on nyt meneillään jo 18. vuosi ja sen takia voimme myös nähdä mitä tutkimus merkitsee toimistoille, niiden asiakassuhteille ja niiden hyvinvoinnille.

Monet toimistot voittavat vain kerran. Mutta on toimistoja, jotka ovat voittaneet useampia kertoja. Sen takia meillä on Ruotsissa ikään kuin Årets Byrå ”maratonlista”, jossa joka vuosi katsomme mitkä toimistot ovat voittaneet eniten.

Ennen eilistä gaalaa Ruotsissa on ollut kolme toimistoa, jotka ovat kaikki voittaneet kategoriansa jopa seitsemän kertaa, Årets Byrå -tutkimuksen alusta vuonna 2000: Åkestam Holst mainostoimisto -kategoriassa, Gullers Group viestintätoimisto -kategoriassa ja Maxus mediatoimisto -kategoriassa.

Sekä Gullers ja Åkestam Holst olivat tänä vuonna shortlistalla, kummatkin 100+ luokassa. Gullers Grupp voitti sen suurimman kategorian ja se tarkoittaa että Gullers Grupp on nyt ensimmäinen ja ainoa toimisto, joka on voittanut Årets Byrå -tutkimuksen kahdeksan kertaa. Ensimmäistä kertaa jo vuonna 2000, kun käynnistimme tämän tutkimuksen Ruotsissa ja jälleen nyt vuonna 2018. Aivan uskomatonta – ja todella hienoa!

Monet luulevat, että Vuoden Toimisto on ”tavallinen mainoskilpailu".

Mutta tutkimus on niin paljon enemmän, se on melkein kuin Kinder-muna. Kyllä, kilpailuosa on todella tärkeä. Mutta se perustuu toimistojen omien asiakkaiden tyytyväisyyteen.

Ja vasta kun sen Kinder-munan aukaisee kunnolla, ja näkee oman toimistokohtaisen raporttinsa, niin ymmärtää mitä mieltä asiakkaat todella ovat toimistosta ja yhteistyöstä. Sillä toimistojen omat asiakkaat kertovat raportissa, mitä mieltä he ovat yhteistyöstä, mikä toimii hyvin ja mitä he haluaisivat parantaa.

Sen takia voittaminen yhden kerran on todella hienoa. Mutta pitkäjänteisyys on valttia ja ne toimistot jotka yltävät voittopallille kaksi tai jopa kahdeksan kertaa ovat ihan omassa liigassaan. Joten – onnea Gullers Grupp! Ja onnea Bob the Robotille ja Republic of Communications -toimistolle. Te olette nyt Suomen maratonlistalla – tsemmpiä ensi vuodeksi teille ja kaikille osanottajille!

Pia Grahn, Toimitusjohtaja, Regi

Lisää kumppanisisältöä