Markkinointiviestintä

Aleksi Ylä-Anttila 14.12.2018 08:33

Kilpailut kehittävät ja luovat yhteisöllisyyttä: "Hyväksi koko suomalaiselle liike-elämälle"

Kimmo Haapala
Tomi Wirtanen toimi Effie Finland 2017 -kilpailun tuomariston puheenjohtajana.

Palkinnot eivät määrittele markkinointiviestinnän laatua, vaikka kilpailut nostavat tekemisen tasoa.

Hyväkään työ ei aina voita kilpailussa. Tämä pätee erityisesti luovalla alalla, jossa onnistumisen ratkaisevat vastaanottajat.

Kilpailut ovat markkinoinnin suunnittelutoimisto Wörksin suunnittelijan ja partnerin Pia af Hällströmin ja Pauligin Kahvin markkinointijohtaja Tomi Wirtasen mielestä markkinointiyhteisön kannalta tärkeitä ja myönteisiä, vaikka pokaalit ja diplomit eivät kerro kaikkea.

Kun työ menestyy Vuoden Huipuissa tai Effie Awardseissa, se kertoo Wirtasen mukaan asiakkaalle ja toimistolle, että oma tekeminen kestää vertailun parhaiden kanssa.

"Samaan aikaan se lisää yhteisöllisyyttä ja toimii yhdistää koko markkinointiviestinnän kenttää, mikä on hyväksi koko suomalaiselle liike-elämälle", Wirtanen sanoo.

Af Hällströmin mukaan kilpailut ruokkivat suunnittelijoiden kunnianhimoa. Se nostaa tekemisen tasoa koko toimialalla.

"Paras markkinointiviestintä osuu emootioihin ja menee ihon alle. Sitä ei voi absoluuttisesti arvottaa", sanoo Wörksin suunnittelija ja partneri Pia af Hällström. | Kuva: Kimmo Haapala

 

"Kilpailut ruokkivat suunnittelijoiden kunnianhimoa. Ne inspiroivat venymään vähän lisää ja nostamaan rimaa korkeammalle. Se tuo vielä uuden twistin tekemiseen", sanoo af Hällström.

Af Hällström oli Eurobest-festivaalin tuomaristossa syksyllä 2017. Tomi Wirtanen oli Effie Finland 2017 -kilpailun tuomariston puheenjohtaja.

Lue lisää kilpailuiden merkityksestä markkinointiviestinnän laatuun Markkinointi & Mainonta -lehdestä 22/2018.

Tilaa M&M nyt

M&M:n tilaajana saat markkinointia laajasti käsittelevän lehden kahden viikon välein.

Täytä nimi- ja osoitetietosi alla oleviin kenttiin. Tilauksesi välittyy lehden tilaajapalveluun. Tähdellä (*) merkityt ovat pakollisia.

Lehden saajan tiedot
Maksajan tiedot (jos eri kuin tilaaja)

Tilausehdot

Kestotilaajana saat lehtesi aina edullisimmin. Kestotilaus on voimassa niin kauan kuin haluat ja jatkuu automaattisesti valitsemallasi laskutusjaksolla (12 kk tai 6 kk), kulloinkin voimassaolevaan kestotilaushintaan jollei toisin ilmoiteta ja ellei tilausta peruta. Vuodessa ilmestyy 22 numeroa.

Hinnat on voimassa toistaiseksi ja koskee vain kotimaan toimituksia, ulkomaille postimaksulisä. Arvonlisävero sisältyy hintaan.

Nimi- ja yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksii. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön/luovutuksen ilmoittamalla siitä Talentum Media Oy:n tilaajapalveluun.

Tilaajapalvelun yhteystiedot

Talentum Median tilauspalvelun yhteystiedot:

Puhelin: 020 442 4100 *)
Sähköposti: tilpal@talentum.fi
PL 920
00101 Helsinki

*) Puheluhinnat (sis. alv 24 %):
Lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min. Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.
Ulkomailta ao. maan ulkomaanpuhelumaksu.