Vuoden toimisto

Ville Perttula 11.2. 09:01

Marketing Clinic ja Frankly Partners kohtaavat asiakasymmärryskategoriassa: "Asiakaskeskeisyys on nostettu yritysten strategiapapereihin"

Antti Mannermaa
Marketingin Clinicin kasvustrategi Kati Nurminen ja MC Strategy -liiketoiminnan johtaja Anna Sirkiä odottavat tämän vuoden asiakaspalautetta. ”Olemme keskittyneet proaktiivisuuteen ja lisänneet yhteydenpitoa asiakkaisiimme.

Frankly Partners palkittiin viime vuonna kategorian menestyneimpänä toimistona.

Vuoden toimisto -tutkimuksen asiakasymmärrys- ja asiakaskokemustoimistojen välinen kamppailu on käyty kahtena edellisenä vuotena Hasan & Partners Groupiin kuuluvan Frankly Partnersin ja Koplan kesken.

Marketing Clinic osti Koplan vuonna 2017, ja nyt kategorian mestaruudesta Frankly Partnersin kanssa taistelee Marketing Clinic.

Marketing Clinicin ­kasvustrategin Kati Nurmisen mukaan samojen toimistojen nousu finalisteiksi joka vuosi ei kerro alan pienestä koosta, vaan finalistien halusta kehittää omaa toimintaansa.

”Koska tänä vuonna kategoriassa puhutaan myös asiakaskokemuksesta, odotin, että kilpailuun olisi osallistunut muitakin toimistoja. Asiakaskokemuksen parissa työskentelee tosi moni.”

Frankly Partnersin toimitusjohtaja Anna-Riikka Hovi on samoilla linjoilla Nurmisen kanssa. Hovi uskoo, että kummatkin toimistot ovat pystyneet tuottamaan asiakkailleen lisäarvoa.

”Asiakaskeskeisyys on kaikkien huulilla, mutta harvalla on työkalut tuottaa arvoa asiakkailleen”, Hovi toteaa.

Marketing Clinicin MC Strategy -liiketoiminnan johtaja Anna Sirkiä kertoo, että Koplan sulauttaminen osaksi isoa Marketing Clinicin palvelukokonaisuutta ei ole laimentanut toimiston toimintaa. Sirkiän mukaan asiakaskeskeisyyden kehittäminen on usein projektin lähtökohtainen tavoite.

”Asiakaskeskeisyys on nostettu yritysten strategiapapereihin. Vaikka se on siellä, se ei näy välttämättä vielä käytännössä. Monet asiakkaat yrittävät siirtyä puhtaasta hyödykkeiden myymisestä arvontuottamiseen.”

Frankly Partners palkittiin viime vuonna tutkimuksen menestyneimpänä asiakasymmärrystoimistona.

Hovi kertoo, että voitto on ollut hyvää markkinointia toimistolle. Toimisto on ostanut joka vuosi tutkimusraportin, josta se on etsinyt toimintansa kehityskohteita.

”Olemme alan ykkönen strategisessa ymmärryksessä ja liiketoimintahyödyn määrittelyssä. Viime vuonna tutkimuksesta selvisi, että koska olemme pieni projektiorganisaatio, asiakkuuksien hoito on jäänyt vähemmälle. Tänä vuonna olemme tehneet töitä asian eteen. Olemme myös muuttumassa asiakkuusorganisaatioksi."

Lue koko artikkeli Markkinointi & Mainonnasta (3/2019).

Tilaa M&M nyt

M&M:n tilaajana saat markkinointia laajasti käsittelevän lehden kahden viikon välein.

Täytä nimi- ja osoitetietosi alla oleviin kenttiin. Tilauksesi välittyy lehden tilaajapalveluun. Tähdellä (*) merkityt ovat pakollisia.

Lehden saajan tiedot
Maksajan tiedot (jos eri kuin tilaaja)

Tilausehdot

Kestotilaajana saat lehtesi aina edullisimmin. Kestotilaus on voimassa niin kauan kuin haluat ja jatkuu automaattisesti valitsemallasi laskutusjaksolla (12 kk tai 6 kk), kulloinkin voimassaolevaan kestotilaushintaan jollei toisin ilmoiteta ja ellei tilausta peruta. Vuodessa ilmestyy 22 numeroa.

Hinnat on voimassa toistaiseksi ja koskee vain kotimaan toimituksia, ulkomaille postimaksulisä. Arvonlisävero sisältyy hintaan.

Nimi- ja yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksii. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön/luovutuksen ilmoittamalla siitä Talentum Media Oy:n tilaajapalveluun.

Tilaajapalvelun yhteystiedot

Talentum Median tilauspalvelun yhteystiedot:

Puhelin: 020 442 4100 *)
Sähköposti: tilpal@talentum.fi
PL 920
00101 Helsinki

*) Puheluhinnat (sis. alv 24 %):
Lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min. Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.
Ulkomailta ao. maan ulkomaanpuhelumaksu.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö