Vuoden toimisto

Aleksi Ylä-Anttila 22.2. 09:41

Wörks nappasi voiton ensiyrittämällä Vuoden toimisto -tutkimuksessa: "Luovuus syntyy kontekstista ja tiimistä"

Vesa Laitinen
Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri (oik.) sekä suunnittelija ja partneri Mikko Airas voittotunnelmissa Vuoden toimisto -gaalassa 12.2.

Luovan suunnittelutyön tekeminen yhdessä asiakkaan kanssa on keskeinen osa Wörksin toimintamallia.

Wörks osallistui Vuoden toimisto -tutkimukseen nyt ensimmäistä kertaa ja voitti heti pienten, 1–5 miljoonaan euron myyntikatteen toimistojen kategorian. Muut finalistit sarjassa olivat Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram, Ivalo Creative Agency, Grano Diesel ja Villivisio.

Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri toteaa, että voitto on iso asia myös hänelle, vaikka hän aloitti toimiston vetäjänä vasta viime syksynä.

"Suoraan asiakkailta tuleva tunnustus lämmittää mieltä ja validoi myös sen, että tekemämme työ on hyvää", Piri sanoo.

Vuonna 2011 perustettu Wörks on rakentanut toimintamallinsa niin kutsutun lean-ajattelun ympärille.

Suunnittelija ja partneri Mikko Airas Wörksiltä kertoo, että lean on ensisijaisesti ajattelutapa, jossa asioita pyritään tekemään mahdollisimman tehokkaasti karsimalla turhia prosesseja ja toimintatapoja.

Konkreettinen esimerkki leanin vaikutuksesta Wörksin työskentelyyn on asiakaspresentaatioihin käytettävän työn ja ajan karsiminen minimiin.

"Meidän pitäisi käyttää paljon aikaa ja energiaa siihen, että lopputuote on mahdollisimman hyvä. Siksi olemme siivonneet presentaatiovalmistelut pois prosessista. Keskitymme yhdessä asiakkaan kanssa asiakasarvon tuottamiseen", Airas havainnollistaa.

Leanin ohella Wörksin asiantuntijat luottavat yhteiseen suunnitteluun asiakkaan kanssa. Piri huomauttaa, että Wörks on perustamisestaan lähtien istunut asiakkaan luona, vaikka tämä ei vielä noin kahdeksan vuotta sitten ollut markkinointiviestinnässä samanlainen selkeä trendi kuin nyt.

"Keskeistä on, että teemme luovaa työtä yhdessä asiakkaan kanssa. Luovuus syntyy kontekstista ja tiimistä. Emme ajattele, että me itse olemme jotenkin erityisen luovia", kiteyttää Mikko Airas.

Lue lisää Wörksistä ja Vuoden toimisto -tutkimuksesta tuoreesta Markkinointi & Mainonta -lehdestä 4/2019.

Tilaa M&M nyt

M&M:n tilaajana saat markkinointia laajasti käsittelevän lehden kahden viikon välein.

Täytä nimi- ja osoitetietosi alla oleviin kenttiin. Tilauksesi välittyy lehden tilaajapalveluun. Tähdellä (*) merkityt ovat pakollisia.

Lehden saajan tiedot
Maksajan tiedot (jos eri kuin tilaaja)

Tilausehdot

Kestotilaajana saat lehtesi aina edullisimmin. Kestotilaus on voimassa niin kauan kuin haluat ja jatkuu automaattisesti valitsemallasi laskutusjaksolla (12 kk tai 6 kk), kulloinkin voimassaolevaan kestotilaushintaan jollei toisin ilmoiteta ja ellei tilausta peruta. Vuodessa ilmestyy 22 numeroa.

Hinnat on voimassa toistaiseksi ja koskee vain kotimaan toimituksia, ulkomaille postimaksulisä. Arvonlisävero sisältyy hintaan.

Nimi- ja yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksii. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön/luovutuksen ilmoittamalla siitä Talentum Media Oy:n tilaajapalveluun.

Tilaajapalvelun yhteystiedot

Talentum Median tilauspalvelun yhteystiedot:

Puhelin: 020 442 4100 *)
Sähköposti: tilpal@talentum.fi
PL 920
00101 Helsinki

*) Puheluhinnat (sis. alv 24 %):
Lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min. Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.
Ulkomailta ao. maan ulkomaanpuhelumaksu.