Listauksen perusteissa huomioitiin rahallisen arvon lisäksi kuinka vahva brändi on tällä hetkellä, miten se haluaa kehittyä tulevaisuudessa ja mikä on brändin painoarvo yritykselle. Huomioon otettiin myös brändin kyky saada uskollisia asiakkaita. Facebook ei mahtunut tänä vuonna kärkikymmenikköön, vaan se tipahti sijalta 10. sijalle 14. Myös monet muut isot brändit jäivät kymppilistan ulkopuolelle, kuten sijalle 16. sijoittunut Nike ja sijalle 24. sijoittunut Pepsi.

10. Disney, brändin arvo 44,3 miljardia dollaria

Disney kasvatti brändiarvoaan 11 prosenttia viime vuodesta. Sen vahvuuksia Interbrandin mukaan ovat erilaistuminen, läsnäolo ja sitoutuminen. Brändin arvoa nostaa muun muassa sen uusi Disney+-suoratoistopalvelu ja kuluneena vuonna ilmestyneet menestyselokuvat Lion King, Toy Story 4 ja Avengers End Game.

9. McDonald´s, brändin arvo 44,53 miljardia dollaria

McDonald´s on kasvattanut arvoaan tässä tutkimuksessa tasaisesti vuodesta 2003 lähtien. Viime vuodesta kasvua tuli neljä prosenttia. Uuden kasviproteiinista tehdyn Beyond Meat -hampurilaispihvin myötä brändi jatkanee vahvistumistaan.

8. Mercedes-Benz, arvo 50,8 miljardia dollaria

Mercedes-Benzin brändin arvo nousi viime vuodesta viisi prosenttia. Sen vahvuuksiksi luettiin sitoutuminen, asiallisuus ja reagoivuus.

7. Toyota, arvo 56,2 miljardia dollaria

Myös japanilaismerkin arvo on noussut vuodessa viisi prosenttia. Interbrandin mukaan Toyotan vahvuudet ovat asiallisuus, autenttisuus ja läsnäolo.

6. Samsung, arvo 61 miljardia dollaria

Samsung kasvatti brändiarvoaan kaksi prosenttia viime vuodesta. Sen vahvuuksia ovat reagoivuus, asiallisuus ja autenttisuus.

5. Coca-Cola, arvo 63,4 miljardia dollaria

Virvoitusjuomajätin brändin arvo on ollut laskusuuntainen vuodesta 2014, ja viime vuoteen verrattuna laskua tuli neljä prosenttia. Sija viisi kertoo kuitenkin, ettei vahva brändi ihan pienestä horju. Coca-Colan brändiä kuvaavat läsnäolo, autenttisuus ja sitoutuminen.

4. Microsoft, brändi arvo 108,8 miljardia dollaria

Teknologiafirma on kasvattanut arvoaan huimat 17 prosenttia viime vuodesta. Sen vahvuuksia ovat selkeys, asiallisuus ja reagoivuus.

3. Amazon, brändin arvo 125 miljardia dollaria

Myös Amazon kasvatti brändiarvoaan viime vuodesta, peräti 24 prosenttia. Sen vahvuuksia ovat reagoivuus, asiallisuus ja läsnäolo.

2. Google, brändin arvo 167,7 miljardia dollaria

Google tipahti kakkoseksi viime vuoden ykköspaikalta, mutta brändi kasvatti arvoaan silti kahdeksan prosenttia. Läsnäolo, asiallisuus ja reagoivuus ovat sen valtteja.

1. Apple, brändin arvo 234, 2 miljardia dollaria

Maailman vahvimman brändin tittelin sai tänä vuonna Apple, joka kasvoi yhdeksän prosenttia viime vuoteen verrattuna. Sen vahvuuksia ovat erilaistuminen, johtaminen ja sitoutuminen.

Koko sadan tunnetuimman brändin lista löytyy täältä.

Oikaisu 21.10.19 klo 14.25: muutettu brändien rahalliset arvot miljoonista miljardeiksi.