Palkinnot

Laura Kukkonen 16.3.2018 09:44 päivitetty 16.3.2018 10:44

12-vuotiaan äitiysvaatteet -kampanja on Vuoden aikakauslehtimainos

Plan / Meeri Koutaniemi

Aikakausmedian järjestämän Edit-kilpailun voittajat on julkistettu. Vuoden 2017 aikakauslehtimainostajaksi valittiin Volvo.

Hyväntekeväisyysjärjestö Planin kampanja 12-vuotiaan äitiysvaatteet on kerännyt jälleen tunnustusta.

Aikakausmedian Edit-kilpailu palkitsi Planin mainossarjan vuoden 2017 parhaana aikakauslehtimainoksena.

Valinnan tehneen tuomariston mukaan Planin mainokset "onnistuvat poikkeuksellisella tavalla genressä, jossa on helppo astua harhaan". Tuomariston mukaan lukija pystyy katsomaan ja vastaanottamaan pahaa mieltä aiheuttavan viestin, koska mainosten muotikuvamainen ja mallia kunnioittava lähestymistapa pehmentää sitä.

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa ehdokkaina olivat Aikakausmedian ja Markkinointi & Mainonta -lehden Kuukauden aikkarimainos -kisassa mukana olleet ja Aikakausmedia ADS:n kautta välitetyt mainokset. Arvioitavana oli noin 90 mainosta viime vuodelta.

12-vuotiaan äitiysvaatteet

Mainostaja: Plan International Suomi Markkinointijohtaja Kirsi Mettälä, markkinointipäällikkö Eva Anttila, Communications specialist Kalle Heino

Mainostoimisto: Hasan & Partners

Executive creative director Eka Ruola, Creative director Tobias Wacker, Senior Creative Anu Niemonen, Creative Bruno Ribeiro, Creative Joel Lindgren, Graphic designer Riikka Koistinen, AD assistant Minna Lairi, Producer Marc Stevenson

Valokuvaaja: Meeri Koutaniemi

Ohjaaja ja vaatesuunnittelu: Paola Suhonen

Mediatoimisto: Dagmar Digital Planner Veera Jokinen

Shortlistalla olivat mukana voittajan lisäksi Pelastusarmeijan Huono onni voi kohdata kenet tahansa ja Valion Koskenlaskija.

Planin kampanja on lisäksi tullut palkituksi tuloksellisuutta mittaavassa Effie Finland -kilpailussa. Markkinointialan julkaisu The Drum valitsi kampanjan listalleen vuoden 2017 parhaista luovista kampanjoista.

Edit-kilpailussa julkistettiin myös vuoden aikakauslehtimainostaja, joka on Volvo Car Finland. Volvo on näkynyt aikakauslehdissä jo vuosia. Tuomariston mukaan Volvo hyödyntää mainonnassaa aikakauslehtiympäristön erityispiirteitaä. Viime vuonna Volvon panostukset aikakausmedioihin kasvoivat.

Torstaina järjestetyssä Edit-gaalassa palkittiin mainossarjojen lisäksi tukku toimituksellisten sarjojen voittajia. Vuoden parhaan ulkoasun palkinnon sai Alkon Etiketti-julkaisu ja vuoden asiakaslehdeksi nostettiin Isännöintiliiton Kotitalo.

Kaikki voittajat voi tarkistaa täältä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö