Hyväntekeväisyysjärjestö Plan in kampanja 12-vuotiaan äitiysvaatteet on kerännyt jälleen tunnustusta.

Aikakausmedia n Edit-kilpailu palkitsi Planin mainossarjan vuoden 2017 parhaana aikakauslehtimainoksena.

Valinnan tehneen tuomariston mukaan Planin mainokset "onnistuvat poikkeuksellisella tavalla genressä, jossa on helppo astua harhaan". Tuomariston mukaan lukija pystyy katsomaan ja vastaanottamaan pahaa mieltä aiheuttavan viestin, koska mainosten muotikuvamainen ja mallia kunnioittava lähestymistapa pehmentää sitä.

Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa ehdokkaina olivat Aikakausmedian ja Markkinointi & Mainonta -lehden Kuukauden aikkarimainos -kisassa mukana olleet ja Aikakausmedia ADS:n kautta välitetyt mainokset. Arvioitavana oli noin 90 mainosta viime vuodelta. plan

Shortlistalla olivat mukana voittajan lisäksi Pelastusarmeija nHuono onni voi kohdata kenet tahansa ja Valio nKoskenlaskija.

Planin kampanja on lisäksi tullut palkituksi tuloksellisuutta mittaavassa Effie Finland -kilpailussa. Markkinointialan julkaisu The Drum valitsi kampanjan listalleen vuoden 2017 parhaista luovista kampanjoista.

Edit-kilpailussa julkistettiin myös vuoden aikakauslehtimainostaja, joka on Volvo Car Finland. Volvo on näkynyt aikakauslehdissä jo vuosia. Tuomariston mukaan Volvo hyödyntää mainonnassaa aikakauslehtiympäristön erityispiirteitaä. Viime vuonna Volvon panostukset aikakausmedioihin kasvoivat.

Torstaina järjestetyssä Edit-gaalassa palkittiin mainossarjojen lisäksi tukku toimituksellisten sarjojen voittajia. Vuoden parhaan ulkoasun palkinnon sai Alko n Etiketti-julkaisu ja vuoden asiakaslehdeksi nostettiin Isännöintiliiton Kotitalo.

Kaikki voittajat voi tarkistaa täältä.