"Olin 1970-kuvun alussa Kone Hankkijalla ja vastuullani oli myynnin edistäminen, mainonta, pr sekä noin 400 myyjän kouluttaminen.

Kone Hankkija oli silloin iso bisnes. Toimialueeni ulottui auroista ja äkeistä laivoihin ja lentokoneisiin. Yksi uusi juttu niihin aikoihin oli navetan lannanpoistosysteemit. Isännän ja emännän ei enää tarvitsisi katkaista selkäänsä nostelemalla talikolla lantaa vek.

Tässä yhteydessä koko Alfa-Lavalin edustus oli tullut Hankkijalle ja mietimme arvokkaasti Mainosyhtymän kanssa, kuinka tätä ruvettaisiin Maaseudun Tulevaisuudessa ja muissa välineissä mainostamaan.

Päädyimme semmoiseen ratkaisuun, että poijaat piirsivät navetan yläviistosta ja sinne kaikki ne lelut ja vehkeet, joita oli tarjolla. Siitä tuli aika iso kuva, mutta kaikki hyvin.

Mainos oli ensimmäisen kerran lauantaina Maaseudun Tulevaisuuden takakannessa. Heti maanantaina alkoivat puhelimet soida ja myyntimiehet soittivat pian meillekin kertoen, että "juma, meillä ei ole koskaan ollut näin hyvää mainosta, tää on hieno homma, tästä on helppo sanoa mitä tarvitaan, tää on parempi kuin meidän esitteet".

Kun kolmas tai neljäs kiitossoitto oli tullut, otin ruutupaperia ja kynän ja kirjoitin siihen kiitokset. "Kentällä sanotaan, että tää oli hyvä" ja lähetin sen Mainosyhtymään.

Meni muutama viikko ja menin sitten käymään Mainosyhtymässä. Ovella huomasin, että he olivat kehystäneet kirjeen ja laittaneet sen käytävän seinälle. Ilmeisesti positiivista palautetta ei ollut tullut niin hirveästi kirjallisena", kertoo SMTL:n toimitusjohtaja Sakke Virtanen.

Tilaaja: Kone Hankkija

Mainostoimisto: Mainosyhtymä

Ad: Matti Kontiola

ryhmänvetäjä: Osmo Autero

yhteyspäällikkö: Erkki Parola

Lisää hyviä juttuja saa lähettää osoitteeseen: Pekka.virolainen@marmai.fi