Restel on sopinut Suomen Shellin ottavansa hoitaakseen kaikki 56 Shell-huoltoasemaa, joissa on Helmisimpukka-ravintola tai -kahvila.

Jatkossa Restel vastaa Helmisimpukka-ravintoloiden liiketoiminnasta ja toimii kyseisissä liikepaikoissa yrittäjänä vastaten myymälä-, pesu- ja polttonestetoiminnoista Shell-konseptiohjauksen ja sopimusten mukaisesti. Shell omistaa edelleen huoltoaseman rakennukset sekä vastaa polttonesteiden hankinnasta ja hinnoittelusta.

Helmisimpukka-ravintoloiden noin 1000 ammattilaista siirtyvät Restelin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

– Olemme löytäneet erinomaisen yhteistyökumppanin, joka ottaa vastuulleen Helmisimpukka-ravintoloiden liiketoiminnan Shellin keskittäessä resurssejaan polttonesteiden markkinointiin ja myyntiin, sanoo Shellin Huoltamot-yksikön myyntijohtaja Henry Hellberg sopimusta koskevassa tiedotteessa.

– Yhteistyö Shellin kanssa on osa Restelin strategiaa laajentua uusille kasvaville liiketoiminta-alueille. Restelin tavoite on kehittää nykyistä Helmisimpukka-konseptia ja tuoda siihen jatkossa myös uusia palveluelementtejä ja toimintatapoja, toteaa Restel Oy:n toimitusjohtaja, kauppaneuvos Ralf Sandström.