Media

Laura Kukkonen 23.10.2018 12:03

A-lehdet houkuttelee lapsia journalismin pariin uudella Apu-lehdellä

Outi Järvinen

A-lehdet lanseeraa uuden lehden Apu-brändin alle.

Kaksi kertaa kuussa ilmestyvä, alakouluikäisille suunnattu Apu Juniori ilmestyy ensi kertaa tammikuussa 2019.

A-lehtien mukaan Apu Juniori on "ajankohtaislehti, joka kertoo uutisista ja ilmiöistä selkeällä, totuudenmukaisella ja viihdyttävällä tavalla".

Apu-lehden päätoimittaja Marja Aarnipuro sanoo tiedotteessa, että A-lehdet haluaa vaalia suomalaisten lasten lukutaitoa ja houkutella heitä vastuullisen, laadukkaan journalismin pariin.

"Haluamme myös ylläpitää painetun median roolia luotettavan tiedon lähteenä ja oppimisen välineenä", Aarnipuro lisää.

A-lehtien mukaan Apu Juniori on kehitetty yhdessä lasten kanssa ja sen tarkoituksena on tukea myös opettajien työtä. Lehteen ei aiota myydä mainoksia.

Apu Juniorin on tarkoitus käsitellä muun muassa kansainvälisiä ja kotimaisia uutisaiheita, luontoa, tiedettä, teknologiaa, eläimiä, avaruutta, urheilua, kulttuuria ja harrastuksia.

Mediakonserni A-lehdet teki 102,5 miljoonaa euroa liikevaihtoa viime vuonna. Konsernin nettotulos oli 7,5 miljoonaa euroa.

A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöt Finnish Design Shop, Hyvinvoinnin Tavaratalo ja Genero.