Mediatalo A-lehdet lanseeraa lehden YouTube-vaikuttajista eli tubettajista. Elokuussa ilmestyvää Tube-lehteä tuottaa tytöille suunnatun Demi n toimitus.

"Tubettajissa on tällä hetkellä valtava imu. Halusimme tarttua tubetusilmiöön ja koota kiinnostavimmat suomalaiset ja ulkomaalaiset tubetähdet yksiin kansiin", A-lehtien liiketoimintajohtaja Pirjo Nurmilaukas sanoo tiedotteessa.

Demi syöksyi tubetusmaailmaan viime syksynä lanseeraamalla oman YouTube-yhteisön. Yhteisöön kuuluvat yhteensä yli 220 000 tilaajaa tavoittavat tubettajat Iinaps, Sleeping Beauty, Twice As Nice, DitaBibiana, By Selma, Ia J, Ronja G ja Tanjaelviira.

"Tubettajat ovat nousseet suosiossa perinteisten viihdetähtien, kuten muusikoiden ja elokuvatähtien rinnalle. Suosituimpien tubettajien videoilla on jo enemmän katselukertoja kuin monilla televisio-ohjelmilla", Tube- ja Demi-lehtien päätoimittaja Anni Lintula sanoo.

A-lehtien mukaan Tube on "todellinen fanilehti". Lehdessä esitellään suosittuja YouTube-tähtiä Suomesta ja ulkomailta. Kohderyhmänä ovat 9-16-vuotiaat tytöt.

Tube-lehti ilmestyy 2. elokuuta ja se on myynnissä myös YouTube-yhteisön livetapahtumassa Tubecon issa.