A-lehdet Oy ja City Digital Oy ovat perustaneet digitaalista mainontaa myyvän yhteisyrityksen, Improve Media n. Yhtiö yhdistää aiemmin Klikki-mainosverkkona tunnetun kokonaisuuden, A-lehtien verkkopalvelut sekä City Digitalin verkkopalvelut.

A-lehdet omistaa Improve Mediasta 51 prosenttia ja City Digital 49 prosenttia, ja uuden yrityksen toimitusjohtajaksi on nimitetty Ilkka Lavas.

Improve Median verkostoon kuuluu tiedotteen mukaan yli 400 suomalaista verkkopalvelua.

"Improve Media myy jatkuvaa, tulospohjaista mainontaa sekä kampanjoille taattuja mainosnäyttöjä", A-lehtien digitaalisen liiketoiminnan johtaja Petri Pekki kertoo.

Improve Median hallituksen jäsenet ovat Klikin perustaja Petteri Erkintalo, A-lehtien toimitusjohtaja Juha Blomster, A-lehtien Petri Pekki, startup-kiihdyttämö Gorilla Venture sta Risto Rautakorpi sekä Ilkka Kiviharju.

“Mediamurros ja median pirstaloituminen lisäävät mainonnan keskitetyn ostamisen tarvetta. Tarjoamme mainostajille nyt täsmäratkaisun kasvavaan mobiili-, tabletti- ja display-mainonnan kysyntään", toimitusjohtaja Lavas kertoo.