City Digital ostaa A-lehdiltä koko sen osuuden suomalaisesta mainosverkostosta Improve Media sta.

"A-lehtien painopisteenä on jatkossa entistä vahvemmin sisältömarkkinointiratkaisujen kehittäminen, kun taas City Digital keskittyy mainosverkostoihin", A-lehtien toimitusjohtaja Juha Blomster kommentoi kauppaa.

"Yhteistyömme Improve Median kanssa jatkuu kyllä tiiviinä display-mainonnan osalta", Blomster sanoo.

A-lehdet ja City Digital perustivat digitaalista mainontaa myyvän yhteisyrityksensä syksyllä 2014. A-lehtien omistusosuus Improve Mediasta on ollut ostovaiheessa 51 prosenttia ja City Digitalin 49 prosenttia. Improve Median verkosto koostuu A-lehtien, City Digitalin, Aller in ja aiemmin Klikki Networkina tunnetun verkoston medioista sekä useista itsenäisistä lifestyle-, urheilu-, muoti- ja viihdemedioista.

"Improve Media on tärkeä osa City Digitalin kokonaisuutta ja itsenäisenä yhtiönä sillä on jatkossa enemmän vapauksia kasvaa laadukkaana ja kattavana suomalaisena mainosverkostona", City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas sanoo.

City Digitaliin kuuluvat City-lehden lisäksi muun muassa Eat.fi-ravintolatietopalvelu, pöytävarauspalvelu TableOnline sekä Deitti.net- ja Vivas.fi-sivustot.

Mediatalo A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt A-lehdet Dialogi Oy ja Finnish Design Shop Oy.