Media

Aleksi Ylä-Anttila 7.11. 16:08

A-lehtien Meilläkotona.fi-sivusto ottaa koti-illat haltuun: "Välillä on parasta jäädä kotiin tekemään ihan mitä huvittaa"

Veikko Kähkönen
Kampanjassa keskiössä ovat suomalaisten koti-illat.

Meilläkotona.fi-sivusto kampanjoi kärkenään suomalaisten koti-illat. Tavoitteena on erityisesti brändin tunnettuuden kasvattaminen.

A-lehtien asumisen medioiden yhteinen verkkosivusto Meillä kotona järjestää ensi lauantaina 10. marraskuuta koti-illan, johon jokainen suomalainen voi osallistua, kertoo sivuston päätoimittaja Mari Paalosalo-Jussinmäki A-lehdiltä.

"Pyydämme ihmisiä lähettämään Instagramin kautta kuvia omasta koti-illastaan tunnisteella #meilläkotona ja merkiten samalla meidät mukaan postaukseen. Suomen suurin koti-ilta -konsepti näkyy myös MTV-kanavan viihdeohjelma Putouksen illan lähetyksessä sekä yhteistyönä bloggaajien ja somevaikuttajien kanssa", kertoo Paalosalo-Jussinmäki.

Tapahtuma käynnistää Meillä kotona -sivuston markkinointikampanjan, joka juhlii suomalaisten luovaa kotoilua. Kotona tehdään mitä huvittaa -kampanjaa on ollut luomassa mainostoimisto Ivalo Creative Agency.

Paalosalo-Jussinmäki A-lehdiltä kertoo M&M:lle, että kampanjan tavoitteena on ensisijaisesti sivuston tunnettuuden kasvattaminen.

"Samalla haluamme kautta kurkata suomalaisten koteihin ja katsoa, mitä siellä oikein lauantai-iltana tapahtuu. Lisäksi haluamme tehdä sivustoa tunnetuksi viihtymisen ja ilon sivustona, eikä vain hyötysaittina. Jatkossa tarkoitus on järjestää koti-iltoja myös A-lehtien mainostaja-asiakkaiden kanssa", Paalosalo-Jussinmäki kertoo.

Kaikkien kuvia lähettäneiden kesken arvotaan ensin tuhannen euron lahjakortti Finnish Design Shopiin. Siinä ei kuitenkaan ole kaikki, paljastaa Paalosalo-Jussinmäki.

"Jatkovaiheessa valitsemme kuvista tietyn finalistien joukon. Näistä kuvista valitaan yksi, josta muotibrändi Ivana Helsinki tekee kuosin. Sen jälkeen siitä aletaan valmistaa mahdollisesti myös tuotteita. Aikataulu tästä on kuitenkin vielä tarkentumatta."

Meilläkotona.fin kuukausitavoittavuus oli syyskuussa 955 000, eli lähes miljoona ihmistä.  Sivusto on silti vielä brändinä melko tuntematon. Tähän on nyt tarkoitus tehdä muutos yhdessä Ivalon kanssa.

"Suunnittelun lähtökohtana on ollut ajatus siitä, että aina ei ole pakko lähteä johonkin kokeakseen uusia asioita. Välillä on parasta jäädä kotiin tekemään ihan mitä huvittaa", kertoo Ivalo Creative Agencyn asiakkuusjohtaja Hanna Nordgren.

Kampanja näkyy Putouksen ohella display-verkostoissa, sosiaalisessa mediassa sekä A-lehtien omissa kanavissa. Konseptikuvat on ottanut valokuvaaja Veikko Kähkönen. Kilpailulla kerätään kuvia suomalaisista koti-illoista sellaisena kuin ne oikeasti ovat.

"Haluamme näyttää, mitä suomalaisissa kodeissa tapahtuu lauantaisin. Uskon, että kotielämä on hauskempaa, monipuolisempaa ja oudompaa kuin voisi kuvitella", Paalosalo-Jussinmäki toteaa.

A-lehdet on käyttänyt kampanjassa paljon omaa mediaa. Paalosalo-Jussinmäen mukaan ainoat isommat kustannukset ovat toimistolle maksettavat palkkiot.

"Budjettia voi siis luonnehtia maltilliseksi."

Samalla Meilläkotona.fi-sivustolla sekä sen Facebook-kanavassa on julkaistu Chatbot, joka suosittelee lukijoille nimenomaan kotiin tarkoitettua luovaa ja hauskaa tekemistä. Kaisu-nimeä kantavan ideabotin teemoja ovat ruoka, käsityöt, sisustusideat, viherkasvit, remontointi sekä juuri nyt joulu.

Meillä kotona on kotiin ja asumiseen erikoistunut sivusto, jonka aihepiirejä ovat sisustus, remontointi, puutarha, ruoka sekä itse tekeminen. Sivuston sisällön tekee A-lehtien asumisen toimitus, jonka painettuja medioita ovat esimerkiksi Avotakka, Kotivinkki, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Unelmien Talo&Koti sekä Viherpiha.

A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöt Finnish Design Shop, Hyvinvoinnin Tavaratalo ja Genero. Konsernin liikevaihto oli viime vuonna 102,5 miljoonaa euroa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö