A-lehdet ja Conquer Gaming ovat sopineet yhteistyöstä, joka kasvattaa A-lehtien kaupallista vaikuttajatarjoomaa joukolla suosittuja e-urheilijoita. Sopimuksen tarkoituksena on löytää uusia tapoja tehdä vaikuttajamarkkinointia mainostajien ja kilpapelaajien kesken.

Conquer Gaming koostuu joukosta kilpapelaajia ja striimaajia. Sillä on omat joukkueensa Playerunknown’s Battlegroundissa ja Rainbow6 Siegessä. Joukkueiden lisäksi Conquerin alaisuudessa pelaa lukuisia yksittäisiä pelaajia, kuten Fortnite-tähti Aleksi ”Gasoneeh” Vähä-Lassila, Kiri "Kirdez" Kylmälä ja Suomen lupaavin Hearthstone-pelaaja Tuisku ”Deads17” Kaikuvuo.

Kilpapelaamisen ohella Conquer on aina keskittynyt myös suoratoistolähetyksiin. Katsotuimmista striimeistä vastaavat Tomi ”Kung” Arola, Kiri ”Kirdez” Kylmälä ja Joonas ”Virta” Virta.

Conquer Gamingin pelaajien kanavat tavoittavat erityisen hyvin nuorten miesten kohderyhmän. Kilpapelaaminen on noussut 18–29-vuotiaiden miesten kohderyhmässä kiinnostavimmaksi lajiksi jopa jääkiekon ohi. Laji kasvattaa vauhdilla yleisöään, ja sen pariin tulee koko ajan myös enemmän naisia.

Lue lisää: Keskisuomalainen loikkaa e-urheilumarkkinalle – kilpapelaaminen vetoaa nuoriin miehiin jopa jääkiekkoa enemmän

Markkinointiyhteistyö mainostajan ja pelaajan tai tiimin välillä voi tarkoittaa esimerkiksi mainoskampanjaa, some- tai tapahtumayhteistyötä, pitkäaikaista sisältöyhteistyötä tai vaikka lisensoituja tuotteita.

”Etsimme jatkuvasti uusia ja rohkeita tapoja tehdä vaikuttajamarkkinointia kilpapelaajiemme kanssa, ja siihen tarvitsemme myös vahvoja kumppaneita. Yhteistyö A-lehtien kanssa laajentaa luontevasti pelaajien kaupallistamisen ratkaisuja. A-lehtien vahvat yritysasiakassuhteet, vaikuttajamarkkinoinnin osaaminen sekä muut mediaratkaisut tukevat hienosti kilpapelaajien kanssa tehtäviä kokonaisvaltaisia markkinoinnin ratkaisuja”, sanoo Conquer Gamingin toimitusjohtaja Jyri Karvanen.

A-lehtien vaikuttajaverkostoon kuuluu ennestään joukko suomalaisten suosikkiartisteja ja yli 50 vaikuttajaa, jotka tavoittavat muun muassa hyvinvoinnista, terveydestä, lifestylesta sekä asumisen ja ruoan aihepiireistä kiinnostuneet yleisöt kanavissaan.

”On mahtavaa päästä rakentamaan Conquer Gamingin vaikuttajien kanssa mielenkiintoisia ratkaisuja asiakkaillemme. Parhaat tulokset saavutetaan, kun mietitään markkinoinnin tavoitteiden kautta kokonaisuus, joka tavoittaa kohderyhmän kiinnostavalla ja huomiota herättävällä tavalla. Panostukset vaikuttajamarkkinointiin kasvavat yritysten markkinointisuunnitelmissa, ja se onkin erinomainen keino vaikuttaa erityisesti nuoren kohderyhmän valintoihin”, sanoo myyntijohtaja Päivi Vaipuro A-lehdistä.