Aamulypsy on palannut kaupalliseksi radiokanavien aamuohjelmien kuninkaaksi. Finnpanelin tuoreen raportin mukaan toukokuussa Radio Suomipopin Aamulypsy tavoitti keskimäärin 338 000 eri kuuntelijaa arkiaamuisin.

Radio Novan aamu keräsi toukokuussa keskimäärin 273 000 kuuntelijaa.

Suomipopin pääkohderyhmä, 25-44-vuotiaat, löysivät kanavan myös aamuisin. Kohderyhmäkuuntelijoita Aamulypsyllä oli toukokuussa 177 000 ja Novan aamulla 88 000.

Maalis-toukokuussa Suomipopin kaikki ohjelmat tavoittivat 1 144 000 eri kuuntelijaa viikossa. Tavoittavuuden ja kuunteluun käytetyn ajan summaava kaupallinen kanavaosuus 25-44–vuotiaiden keskuudessa oli Suomipopilla maalis-toukokuussa 20,9 prosenttia, kun lähimmällä kilpailijalla, Radio Novalla, vastaava luku oli 15,6.

"Hauskaa kisaahan tämä on, mutta erityisesti meitä lämmittää 25-44-vuotiaiden osuus, oli kyse sitten Aamulypsystä tai koko kanavasta. Aamulypsy herättää tunteita joka aamu ja jättää sitoutuneisiin kuuntelijoihin pysyvän muistijäljen", sanoo Radio Suomipopin ohjelmapäällikkö Jussi Suvanto.