Mitä&Mieltä

M&M 2.10.2016 13:13

Absolut vai Under Armour - mikä brändi sopisi esikuvaksi suomalaisille?

WFP
Rabbit Filmsin luova johtaja Tuomas Summanen on sitä mieltä, että suomalaisten tulisi ottaa mallia Zlatanin brändistä.

Kysyimme luovien toimistojen johtajilta, mitkä brändit voisivat toimia esikuvana suomalaisille.

Suunnittelutoimisto Meran luova johtaja Mari Laesterä

"Se on kirkas. Se on selkeä. Yllätyksellinen, hauska. Paljon ja vähän, jotain enemmän. Kaikki rajat rikkova, ehdoton. Taipuu kaikkeen yhden sanan voimalla. Se tulee Ruotsista. Absolut."

TBWA Helsingin luova johtaja Jyrki Poutanen

"Huulilla pyörii upeat AirBnB- ja Uber-genren vaihdantatalous-brändien kasvut. Mutta jos/kun markkinoinnista itsestäänkin kaavaillaan yhtä Suomen vientituotetta, kääntäisin katseen periaatteessa vain erinomaisella markkinoinnilla saavutettuun maineeseen ja kasvuun. Eli kohti Under Armouria. Vuonna 1996 perustettu urheilutuotebrändi osasi tarttua hetkeen ja ilmiöön (cross-fit) ja nosti itsensä muutamassa vuodessa tuttujen legacy-urheilubrändien rinnalle. Terävästä markkinoinnista vastaa hyviltä osin lempitoimistoni Droga5."

Rabbit Filmsin luova johtaja Tuomas Summanen

"Zlatan Ibrahimovic:  Röyhkeä ja varma suorittaja. On reippaasti ylpeä omista saavutuksistaan. Raikkaan ylimielinen."

Annalectin Head of B2B Ville Voipio

"Hubspot on rakentanut liiketoimintansa toimialan muutoksesta ja hakenut datalla verkosta asiakkaansa ympäri maailman. Suomi elää teollisuudesta, jossa moni seisoo paikoillaan. Väännämme kiky-sopimuksesta, mutta unohdamme mikä voima on innovaatioilla, aidolla uudistumisella ja tunnettuudella."

Miltton Creativen luova strategi ja perustajaosakas Mikko Hakkarainen

"Under Armourin jokainen uusi markkinointiteko on tapaus. Viimeisimpien filmien punchline “It’s what you do in the dark that puts you in the light” on järisyttävän hyvä. Brändin viesti onkin yksinkertainen: voittamisen tiellä on esteitä, mutta eihän mikään hyvä helpolla tule. Brändi todella tuntee kohderyhmänsä ja aikansa. Under Armour muuten vainusi Rion olympialaisten kovimmat puheenaiheet jo kuukausia etukäteen: naisten voimistelu ja miesten uinti. Tämä kaikki näkyy myös myynneissä ja markkinaosuuksissa, mikä tärkeintä."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö