OMD voitti palkinnon toisena vuotena peräkkäin. Kyseessä on ketjun kuudes voitto vuodesta 2010 alkaen.

Vuonna 1979 perustettu Adweek on globaali markkinointi- ja mainosalan julkaisu ja yksi alan vanhimmista julkaisuista.

”Kaikkein vaikeinta onnistumisessa on pysyä huipulla”, OMD Worldwiden toimitusjohtaja Florian Adamski kommentoi tiedotteessa.

”Taukoamaton keskittyminen ihmisiin, teknologiaan ja prosesseihin on tehnyt meistä toimiston, joka osaa voittaa ja pystyy voittamaan uudestaan – itsemme ja asiakkaidemme hyväksi”, Adamski sanoo.

OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt iloitsee palkinnosta ja toteaa sen olevan pitkäjänteisen työn tulos.

”Pystymme tuottamaan parempia näkemyksiä asiakkaidemme päätöksenteon tueksi nopeasti ja olemme optimoineet mediasuunnittelun ja -ostamisen prosessit niin, että myös offline-puolella pystymme käynnistämään kampanjoita hyvin lyhyellä sykkeellä”, sanoo Grannenfelt.

Viime vuosien tuotekehitystä on jatkettu sisäiseen kehityksen lisäksi yhteistyöllä kaikkien mediatalojen kanssa.

OMD on Grannenfeltin mukaan ainoa toimija Suomessa, jonka asiakkaiden mediapanostukset ovat haluttaessa kytkettävissä suoraan kaikkiin merkittäviin myynninmallinnuksen alustoihin.

”Tämä mahdollistaa reaaliaikaisen myynninmallinnuksen pohjalta tehtävän mediaoptimoinnin, jota kukaan ei vielä käytännössä tee. Ihmettelen kovasti, miksi mallinnusprojekteja tehdään pöytälaatikkoon, täysin irrallaan käytännön mediatekemisestä”, Grannenfelt kommentoi.

OMD Finlandin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 51 miljoonaa euroa, myyntikate 5,9 miljoonaa euroa ja vahvistamaton tulos 910 000 euroa. Henkilöstön keskimääräinen lukumäärä vuoden aikana oli 54 henkeä. OMD Finland on osa Omnicom Media Group Finland -konsernia.