Mainosspotit

M&M 27.4.2015 08:07 päivitetty 4.2.2016 10:55

Airbnb karistaa kampanjallaan kammon yöpyä vieraan luona

Yhtiön mainosspotissa paikallisten luona yöpyminen luo matkaan kotoisan tunnelman ja syventää yhteyttä matkakohteeseen.

Airbnb:n tähän saakka suurimmassa mainosponnistuksessa tuntemattomien ihmisten kotona yöpyminen muuttuu lämpimiksi kohtaamisiksi.

Yksityisten ihmisten koteja matkailijoiden käyttöön vuokraavan palvelun mainosspotissa New Yorkista kotoisin oleva matkaaja lukee otteita kirjeistä, joita hän on rustannut Airbnb-isännilleen. Videossa matkataan Pariisissa, Meksikon Tulumissa, Tokiossa ja Rio de Janeirossa.

"Useimmat ihmiset eivät tiedä meistä tai luulevat, että olemme kiinteistömyyntisivusto. Yritämme lisätä tietoisuutta, että maailmalla matkaaminen paikallisen tavoin on mitä upein kokemus", Airbnb:n markkinointijohtaja Jonathan Mildenhall kertoo USA Todayssa.

Mainoksen ydinajatus eli matkaajan majoittajilleen kirjoittamat kirjeet tuli Mildenhallin mukaan todellisuudesta.

"On muodostunut kiehtova trendi, jossa käyttäjämme lähettävät isännilleen henkilökohtaisia, käsinkirjoitettuja kiitoskirjeitä. Emme olisi voineet ennalta aavistaa tällaisen tavan syntymistä, joten se oli lisättävä sinne [kampanjaan]. Se liittyy yhteenkuuluvuuden tunteeseen", Mildenhall kuvailee.

Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa ja Australiassa pyörivän kampanjan on suunnitellut losangelesilainen mainostoimisto TBWA/Chiat/Day.

 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

17.06.2019 15:56

Frantic nimitti Emma Laihon johtamaan suunnittelua

Laihon keskeisiä vastuualueita uudessa roolissa ovat Franticin suunnitteluyhteisön kehittäminen, asiakkaiden muotoiluosaamisen kehittäminen ja muotoiluverkostoissa vaikuttaminen.