Aitajuoksija Annimari Korte hakee sponsoria sosiaalisessa mediassa. Mainospaikka on näkyvyyden kannalta paras mahdollinen, Kortteen kisa-asun yläosa.

”Tämä oli ex tempore ja urheilijan oma idea, jota sitten vähän hioimme”, sanoo Kortteen manageri Tanja Finne Domakers Finland Oy :stä.

”Mitä kauemmin sitä mietimme, sitä paremmalta se alkoi tuntua, koska Annimarilla on paljon seuraajia sosiaalisessa mediassa, ja sen kautta tavoitettiin paljon sellaisia potentiaalisia ihmisiä, joille ei ehkä olisi tajuttu soittaa.”

Finnen mukaan somehaku on tuottanut mukavasti pöhinää ja yhteydenottoja. Kiinnostavimmat yhteydenotot Korte ohjaa eteenpäin managerilleen.

”On hyvä tehdä asioita välillä vähän eri tavoin, ja sosiaalinen media tuo uusia tapoja toimia. Kiinnostuneet voivat olla heti yhteydessä suoraan urheilijaan, mitä ei ehkä perinteisesti ole tapahtunut. ”

Kaudella 2018 kilpakentille paluun tehneellä Kortteella on Finnen mukaan hyvä tilanne kumppanuuksien suhteen. Hänellä on erityisesti sosiaalisessa mediassa useita kumppanuuksia.

”Kilpailuasuun haetaan nyt yhtä suurempaa pääyhteistyökumppania, ja sellaista, joka jakaa Annimarin arvot ja on yleisesti hyväksytty”, Finne linjaa.

Mainospaikka on kansallisissa kisoissa käytetyn kisa-asun yläosassa.

”Naisilla tämän suhteen on vähän hankalampaa kuin miehillä, joilla on isommat paidat. Naisten yläosa on vain toppi, johon ei numeron lisäksi mahdu kuin sponsori asuvalmistajan lisäksi.”

Finne ei sano mitään hintahaarukkaa, jolla mainospaikan saa.

”Tarkka hinta riippuu siitä, mitä kaikkea yhteistyö sisältää. Toivottavasti se ei ole vain logo rinnassa, vaan nyt haemme selkeästi isompaa yhteistyökumppania kuin mitä Annimarilla on tähän asti ollut.”

Kortteen kiinnostavuus sponsorointipiireissä on varmasti nousussa, sillä hänen juoksunsa on kulkenut hyvin. Hän juoksi 100 metrin aidoissa kotimaisen kärkituloksen 12,93 Lahdessa kesäkuun alussa rikkoen syys-lokakuussa järjestettävien Dohan MM-kisojen kisarajan.