Sanoma Media Finland on lanseerannut uuden Aku Ankka Juniori -palvelun, joka lupaa yhdistää sarjakuvalehden ja viihteellisen oppimisen. Kyseessä on Sanoman ensimmäinen aluevaltaus lasten edutainment-markkinaan.

Juniori on Sanoman mukaan maksullinen tilattava tuotepaketti, jossa yhdistyy kuukausittain ilmestyvä lehti sekä viikoittain päivittyvä digipalvelu.

Paperilehden tehtävissä lapset voivat muun muassa harjoitella kynäotetta, kun taas digipalvelussa voi kokeilla kirjoitus- ja laskutehtäviä. Digipalvelussa lapsi saa välittömästi palautetta omista taidoistaan ja tehtäviä tekemällä voi kerätä mitaleja.

Verkossa olevia tarinoita voi kuunnella ammattinäyttelijöiden ääneen lukemina samalla itse tekstiä seuraten.

"Taannoisen tutkimuksen mukaan liki puolet suomalaisista on oppinut lukemaan Aku Ankan avustuksella," kertoo Aku Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä tiedotteessa.

Aku Ankka Juniori -lehdessä nähdään Ankkalinnan hahmojen lisäksi muitakin Disney n hahmoja.

Sanoma Media Finlandin lasten ja nuorten sisällöistä vastaavan Kids Median liiketoimintajohtaja Ulla Leppä kertoo Aku Ankka Juniorin vahvistavan yhtiön tuoteportfoliota.

Aku Ankka Juniori -palvelu on kehitetty erityisesti kosketusnäytöille, mutta se toimii myös pöytäkoneilla ja läppäreillä.