Kampanjat

Laura Kukkonen 2.7.2018 15:30 päivitetty 2.7.2018 15:49

Alaston joogaaja ja kolme luontokuvaajaa houkuttelevat matkailijoita Lapin kesään

Lapin materiaalipankki / Eeva Mäkinen
Valokuvaaja Eeva Mäkinen on mukana vaikuttajayhteistyössä, jonka tavoitteena on nostaa Lapin kesän suosiota.

Lapin markkinointitalo on aloittanut The Lapland Bucket List -kampanjan, jonka tavoitteena on lisätä kesämatkailun suosiota.

House of Lapland on ryhtynyt yhteistyöhön neljän vaikuttajan kanssa. Osana The Lapland Bucket List -kampanjaa toteutettavan Instagram-yhteistyön tavoitteena on nostaa Lapin kesämatkailun suosiota.

Luontokuvaajat Eeva Mäkinen, Daniel Taipale ja Konsta Punkka sekä Nude Yoga Girl ovat aloittaneet viikon kestävän reissunsa ympäri Lappia.

House of Laplandin matkailun ohjelmapäällikkö Katariina Imporanta kertoo, että valittujen vaikuttajien taustalla on yhtiön kilpailutus.

"Eeva Mäkinen ja hänen vaikuttajakontaktinsa ymmärsivät tarpeemme ja tarjosivat siihen täydellisesti sopivan ratkaisun", Imporanta sanoo M&M:lle.

Neljällä vaikuttajalla on yhteensä yli 2 miljoonaa seuraajaa.

"Tavoitteena on saavuttaa miljoona silmäparia. Näiden vaikuttajien seuraajamäärä on jo sen verran iso, että uskomme sen täyttyvän. Tämän ja seuraavien kesien aikana tavoitteenamme on luoda Lapin kesästä isompi ilmiö", Imporanta kertoo.

Kyseessä on puhtaasti vaikuttajien ja House of Laplandin välinen suora yhteistyö. Aiemmin House of Lapland on tehnyt matkailumarkkinoinnissa yhteistyötä mainostoimisto SEKin kanssa. SEK on uudistanut Only in Lapland -markkinointibrändiä tänä keväänä.

Imporannan mukaan jokainen neljästä vaikuttajasta julkaisee Instagram-tilillään viikon ajalta vähintään kolme päivitystä. Lapin-kierros näkyy myös vaikuttajien Instagram Stories -tarinoissa. Lisäksi he tekevät niin sanottuja takeover-tempauksia Only in Laplandin kanaviin.

"Samalla tuotetaan kuva- ja videomateriaalia Lapin materiaalipankkiimme", Imporanta kertoo.

Imporanta korostaa, että kyseessä olevat vaikuttajat liikkuvat muutenkin Lapissa ja luonnossa. Siksi he ovat luontaisia kumppaneita yhteistyöhön.

"Lapin kesän vahvuus on valon lisäksi nimenomaan luonto ja se, mitä luonto tarjoaa hyvin saavutettavassa ja hyvinvointia edistävässä muodossa. Upeisiin kansallispuistoihin ja reiteille pääsee helposti, mutta yöpyä voi myös keskuksissa, joissa voi kokea toisenlaista luksusta."

Mäkinen, Taipale, Punkka ja Nude Yoga Girl aloittivat matkansa viikonloppuna Inarin Yöttömän yön valokuvaustapahtumasta. Nyt he siirtyvät Rukan kautta Pyhä-Luostolle ja Kemijärvelle. Roadtrip päättyy Posiolle.

Tarkoituksena on tuoda esille muun muassa Lapin valokuvausolosuhteita, hyvinvointia ja luontoelämyksiä sekä tilaa, valoa, vapautta ja paikalliskulttuuria.

Imporannan mukaan The Lapland Bucket List -kampanja jatkunee syksyllä uusilla toimenpiteillä. House of Lapland ei avaa kampanjan budjettia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö