Aleksi Miikkulainen on työskennellyt MKTG:n lisäksi aiemmin muun muassa Sinebrychoff illa, Bayer Pharmaceuticals illa & L’Oréal illa.

Laura Battilana n tausta on toimistopuolella. Hän on työskennellyt Vapa Media n lisäksi Miltton illa.

Battilana kertoo M&M:lle, että Chimney n kasvutarina herätti hänen mielenkiintonsa ja hän hyppää innokkaana mukaan rakentamaan Chimneytä Suomessa.

"Asiakkaiden tarpeiden kasvaessa kohdeyleisöä pysäyttävän sisällön kanssa, tarinankerronnan ja merkityksellisen sisällön tarve kasvaa. Odotan, että pääsen auttamaan asiakkaitamme näissä markkinoinnin haasteissa ja taklaamaan niitä heidän kanssaan Chimneyn palveluilla. Voimme auttaa asiakkaitamme toimimaan fiksummin, ketterämmin ja entistä kustannustehokkaammin", arvioi Battilana.

Miikkulainen kertoo puolestaan halunneensa MKTG:lla ja Dentsulla vietettyjen vuosien jälkeen päästä vielä lähemmäs luovaa sisällöntuotantoa. Myös mahdollisuus työskennellä ison kansainvälisen yrityksen palveluksessa ja rakentaa samalla kasvua Suomessa inspiroivat.

"Minulle on työtaustani takia ollut aina tärkeää yrittää ymmärtää brändejä sekä heidän liiketoimintaansa kokonaisvaltaisesti, eikä pelkästään keskittyä yhteen markkinoinnin osa-alueeseen. Chimneyn kohderyhmä- ja kanavalähtöinen tapa tuottaa sisältöä teki minuun suuren vaikutuksen", toteaa Miikkulainen.

"Ison kansainvälisen yrityksen mahdollisuudet ja referenssit yhdistettynä Suomen yksikön kasvun rakentamiseen, olivat minulle äärimmäisen mielenkiintoinen yhdistelmä. Kolme vuotta MKTG:lla ja Dentsulla olivat erittäin opettavaiset, mutta henkilökohtaisesti halusin päästä vielä lähemmäksi luovaa sisällöntuotantoa", hän jatkaa.

Mikkulaisen mukaan epämukavuusalueelle joutuminen on vienyt häntä aina eteenpäin ja uuden oppiminen toimii parhaana motivaattorina.

"Odotan kovasti Chimneyn osaamisen viemistä asiakkaisiin ja projekteihin Suomessa. On todella mielenkiintoista päästä näkemään miten meidän lähestymisemme resonoi asiakkaissa ja millaista impaktia saamme aikaan heidän kohdeyleisöissään. Isona yksittäisenä kokonaisuutena haluamme myös saada Chimney Finlandin strategiatyön valmiiksi hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta", Miikkulainen kiteyttää.

Tavoitteena liikevaihdon tuplaaminen

Tukholmassa 1995 perustettu yritys avasi toimistonsa Helsinkiin 2017. Tällä hetkellä Chimney Group toimii 12 toimiston voimin yhdeksässä maassa. Yksityisessä omistuksessa oleva yritys työllistää 480 henkeä. Chimney Groupin liikevaihto oli viime vuonna 40 miljoonaa euroa.

Yrityksen Nordic Business Development Director ja Suomen toimitusjohtaja Ville Silventola kertoo yrityksen menneen kahden viime vuoden aikana Suomessa eteenpäin harppauksin.

"Näiden rekryjen kautta voimme palvella asiakkaitamme yhä laadukkaammin. Tavoitteenamme on aina kohdeyleisön sitouttaminen asiakkaamme kanssa ja uusien rekrytointien avulla kasvatamme osaamistamme luovana sisältökumppanina asiakkaillemme", Silventola kertoo M&M:lle.

Chimney aloitti Suomessa virallisesti 1. heinäkuuta vuonna 2017. 2017-2018 lyhyen tilikauden aikana liikevaihto oli Silventolan mukaan 372 000 euroa ja tulos 35 000 euroa liikevoittoprosentin ollessa 11,6 %.

"2018 viralliset luvut ovat vielä auki ja niitä viimeistellään. Liikevaihto lähes tuplaantui ja asettuu 640 00 euron tienoille. Tulos on näillä näkymin hiukan tappiollinen, joskin olemme myyneet yrityksemme muiden maiden palveluita huomattavan määrän", Silventola sanoo.

Minkälaista kasvua ennakoitte Suomen toimistolle kuluvana vuonna?

"Vuoden 2019 tavoite on tuplata vuoden 2018 liikevaihto, olemme tällä hetkellä budjetissa tavoitteen mukaisessa vauhdissa."

Chimneyn asiakkuuksiin kuuluvat muun muassa Novartis, PwC, H&M, Musti Group, Unilever ja Hartwall. Lisäksi Chimney on tehnyt töitä Suomessa eri toimistojen kuten TBWA\Helsingin, Hasan & Partners in, Ivalo Creative Agency n ja. Wörks in kanssa. Suomen toimiston henkilöstömäärä on nyt kymmenen.

"Olemme myös vahvistaneet ohjaajarosteriamme ja tällä hetkellä meillä on listoilla kymmeniä uusia kansainvälisiä nimiä, joita hyödynnämme heidän vahvuusalueiden perusteella heille sopivissa projekteissa. Esimerkiksi hiljattain julkaistun TBWA\Helsingin Prisma lle suunnitteleman Juokse Villi Lapsi -mainosvideon ohjasi meidän ruotsalainen Markus Castro Johnson", kertoo Ville Silventola.