Palkinnot

Laura Kukkonen 16.11. 11:39

Alepa-fillarit voittivat Vuoden sponsorointiteko -tittelin – "Hienoimman ja heikoimman suorituksen välillä on varsin suuri gäppi"

Sampo Kyyrö

Suomalaista, ansiokasta sponsorointitekemistä kunnioitettiin torstaina Sponsorointi & Tapahtumat Awards -juhlassa.

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi -yhdistys julkisti tapahtumassa Vuoden sponsorointiteoksi ja -tapahtumaksi valitsemansa hankkeet.

Pääkaupunkiseudun kaupunkipyörien sponsorointi, eli Alepa-fillarit ovat Vuoden sponsorointiteko. Kisaan osallistui kaikkiaan 44 sponsorointiprojektia. Alepa-fillarit on myös Vuoden vastuullisuuskampanja.

Vuoden tapahtuma on The Gas Fest. Tässä kategoriassa oli 15 ehdokasta.

Vuoden sponsorointiteon ja tapahtuman valitsi kisan asiantuntijatuomaristo.

Yleisöäänestyksen voittoon ylsi sponsorointikategoriassa Taloon.com x Biisonimafia, joka sai 40 prosenttia äänistä. Tapahtumakategorian voittaja oli Valtteri Bottas Duathlon 16 prosentin ääniosuudella. Yleisö antoi yhteensä 18 586 ääntä.

Asiantuntijatuomariston mukaan kisaprojektit ja niiden toteutukset olivat mielenkiintoisia. Tuomariston puheenjohtajan, Hasan & Partners Groupin toimitusjohtajan Eka Ruolan mukaan töiden laatu vaihteli suuresti.

"Hienoimman ja heikoimman suorituksen välillä on varsin suuri gäppi, mutta ilokseni voin todeta, että parhaat olivat parhaimmillaan briljantteja. Taso on yleisesti ottaen noussut", Ruola kertoo tiedotteessa.

"Tämä aika ja käytettävissä olevat teknologiat antavat sekä tapahtumille että sponsoroinnille mahdollisuuden toteuttaa kirkasta markkinoinnillista tehtävää. Tärkeimmäksi kotiläksyksi jää töiden vielä parempi dokumentointi tavoitteiden ja tulosten osalta."

Tuomariston mukaan Alepa-fillarit ovat "muuttaneet kaupunkikulttuuria, helpottaneet ihmisten liikkumista pääkaupunkiseudulla sekä parantaneet kuluttajien mielikuvaa Alepasta".

Projektin markkinointikumppanina on Carat Finland -toimisto.

"Alepa-fillarit-case polki kovaa vauhtia raatilaisten sydämiin. Kaikkien kädet nousivat. Kulttuurirelevantti ja vahvasti ajassa kiinni oleva ajatus ja asianmukainen toteutus", Ruola kuvailee.

Vuoden tapahtumaksi valittu The Gas Fest taas on Wärtsilän tapahtuma, jonka tavoitteena oli synnyttää globaalin kaasutoiminnan toimialafoorumi ja kerätä yhteen tärkeimmät päätöksentekijät keskustelemaan tulevaisuudesta.

The Gas Fest voitti kolme palkintoa: Vuoden tapahtuma, Vuoden B2B-tapahtuma sekä Vuoden kansainvälinen toteutus. Tapahtumatoimistona oli Woltti Group.

Vuoden sponsorointikohde on jonoillaan hämmästyttänyt, tänä vuonna uudistettuna auennut Amos Rex. Vuoden sponsori taas on Neste.