Media

M&M 27.4.2016 09:01

Aller käyttää mainonnan keinoja lifestyle-sisältöjen tarjoamiseen - Lukijat jaetaan "tarkasti tunnistettaviin ryhmiin"

Kuvakaappaus sivustosta.

Mainontaa varten kehitetty analytiikka ohjaa Idealista-sivuston suosituksia.

Mediatalo Aller Media lanseeraa henkilökohtaiseen dataan perustuvaa lifestyle-mediaa Idealistaa. Palvelu yhdistää yhtiön eri brändien ja blogien sisällöt samalle sivustolle, joka muokkautuu datan avulla käyttäjänsä kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Idealistan henkilökohtainen suosittelu perustuu mainontaa varten kehitettyyn analytiikkaan ja sisällön ohjaukseen.

"On mennyttä maailmaa tehdä yleisöstä olettamuksia löyhien luokitusten pohjalta. Vanhat ikään, sukupuoleen, perhemuotoon ja asumiseen liittyvät jaottelut eivät enää päde. Lukijoita yhdistävät pikemmin elämäntilanteet ja mielenkiinnon kohteet. Jos ajattelemme näin jo markkinoinnissa ja pystymme jakamaan yksilöt tarkasti tunnistettaviin kohderyhmiin, miksi emme käyttäisi samaa median sisältöjen tarjoamisessa", Aller Median digipäätoimittaja Veera Luoma-aho sanoo tiedotteessa.

Idealista yhdistää Kodin ja keittiön, Fitin, Oman Ajan, Mamalifen, Divaaniblogien, Costumen, Olivialehti.fi:n ja Allerin tv-toimituksen tuottamat sisällöt sekä useita blogeja samalle sivustolle.

Allerin muita brändejä ovat muun muassa Suomi24, Seiska, Elle ja Katso.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö