City Digital Group on ostanut Allerin omistuksessa olleen Suomi24.fi:n ja siihen kuuluvan Treffit24-deittipalvelun. Alustat henkilöstöineen siirtyvät uudelle omistajalle vuodenvaihteessa.Suomi24:llä on yli kaksi miljoonaa käyttäjää kuukaudessa.

City Digital Group on verkkomedioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö, jonka tunnetuimpia brändejä ovat mm. TableOnline.fi, Improve Media, City-lehti, Eat.fi ja Deitti.net. Kauppahintaa ei julkisteta. Treffit24:n ja Suomi24:n mediamyynnin liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 2 miljoonaa euroa ja tiedotteen mukaan se on kasvanut yli 50 prosenttia viimeisen kolmen vuoden aikana.

“Ostimme Suomi24:n saadaksemme yhä suuremman markkinaosuuden digitaalisesta mediamyynnistä ja vahvistaaksemme markkina-asemiamme deittailumarkkinoilla. Haluamme nostaa Suomi24.fi:n roolia Suomen keskustelevimpana mediana”, kertoo City Digital Groupin toimitusjohtaja Ilkka Lavas.

Verkkopalveluihin keskittymistä Lavas pitää onnistuneena strategiana: “Internet on vasta nyt siinä muodossa, että kasvu voi alkaa. Kesti yli 20 vuotta ennen kuin verkon kautta pystyttiin esimerkiksi striimaamaan elokuvia. On valtavasti alueita, joissa digitalisaatio tulee murtamaan vanhoja valta-asetelmia, ja siinä murroksessa olemme edelläkävijöitä.”

Aller Media Oy keskittyy jatkossa ydinliiketoimintoihinsa mediaan ja markkinointipalveluihin. Allerin mediabrändejä ovat Seiska, Katso ja All Over Press ja markkinointipalveluihin kuuluvat Aller Ideas, Data Refinery sekä Dingle.

”Allerin fokus on nyt media- ja markkinointibrändiemme liiketoiminnoissa ja niiden kasvattamisessa. Brändimme palvelevat asiakkaita siellä missä nämä ovat. Datan avulla tiedämme, miten tavoittaa ihmiset parhaiten ja vahvat sisällöt viihdejournalismista ruokasisältöihin saavuttavat heidät monikanavaisesti”, kommentoi Allerin vt. toimitusjohtaja Peter Lund, tiedotteessa.