Media

M&M 2.11.2017 10:55

Aller myy kaikki kuukausilehtensä Fokus Medialle

Saana Säilynoja
Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Koti ja keittiö, Oma Aika ja Elle siirtyvät Fokus Medialle ensi vuoden alusta alkaen. Liikkeenluovutuksen myötä 25 Allerin työntekijää siirtyy Fokus Median palvelukseen.

Aller kertoo myyvänsä kaikki sen julkaisemat kuukausilehdet ja keskittyvänsä kuluttajaliiketoiminnassaan digisisältöihin ja -palveluihin sekä viikkolehtiin.

Aller jatkaa vielä Katson ja Seiskan julkaisemista. Allerin digisisältöihin ja -palveluihin kuuluvat Idealista, Baana ja Suomi24, Seiska.fi sekä Yksille-deittipalvelu.

Aller hakee kansainvälistä kasvua digitaalisista markkinointipalveluista ja dataliiketoiminnasta. Allerin markkinointipalveluihin kuuluu neljä yksikköä: journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointiviestintätoimisto Dingle Oy, dataa kaupallistava Data Refinery Oy ja strateginen markkinointipalveluyritys CEO Helsinki Oy.

Allerin dataliiketoiminta yhtiöitettiin aiemmin tänä syksynä, ja tuore tytäryhtiö Data Refinery Oy myy datan kaupallistamis- ja hyödyntämispalveluita. Lokakuussa Aller osti strategiatoimisto CEO Helsingin.

“Suoraan sanottuna ostan mieluummin kannattavaa liiketoimintaa kuin myyn. Ymmärrän hyvin omistajan päätöstä myydä printtilehtiämme, samalla uudistumiskykyymme ja näyttöihimme siinä uskotaan. Yhtiömme on liiketoiminnoiltaan ja osaamiseltaan hyvin erilainen kuin 10 vuotta sitten. Samalla olen iloinen, että Fokus Media ottaa brändien lisäksi kuukausilehtiin keskittyneet työntekijämme jatkamaan hyvää työtään yhtiöön, joka keskittyy nimenomaan printtimediaan ja sen kehittämiseen,” sanoo Allerin Suomen-konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä tiedotteessa.