Datasegmentit

M&M 19.1.2015 13:53 päivitetty 4.2.2016 10:50

Aller uudisti datamyyntikonseptinsa - rikkoo perinteitä

Aller on päättänyt helpottaa online-kampanjoiden kohdistamista.

Aller avaa kohderyhmiä rikastavat datasegmenttinsä kaikkien online-kampanjoiden käyttöön. Tähän saakka rikastettua kohderyhmädataa on tarjottu mainostoimistoille vain Allerin omiin medioihin.

Nyt Aller on ottanut käyttöön aiempaa avoimemman datamyyntikonseptin. Sen myötä rikastettua kohderyhmädataa voi ostaa online-kampanjoihin, joita toteutetaan myös Allerin kilpailijoilla.

"Kyseessä on Suomessa ainutlaatuinen datan lisäsegmenttejä markkinoiva liiketoimintamalli, jonka avulla kohdeyleisöinventaarin rikastaminen erillisillä datasegmenteillä ei ole enää riippuvaa siitä, minkä mediatalon julkaisualustalla markkinointikampanja toteutetaan. Tähän asti mainoskampanjoiden yleisökohdistuksia on voinut tehdä vain sen mediatalon inventaarien mukaan, jossa kampanja on toteutettu", kertoo yhtiö tiedotteessaan.

Allerin mukaan uusi liiketoimintamalli palveleekin ensisijaisesti mediatoimistoja, jotka toteuttavat kohdistetulle yleisölle suunnattuja online-kampanjoita. Allerin datakohderyhmät ovat tarjolla Adformin DMP:ssä. Datasegmentit on rakennettu analytiikka- ja kohdennusratkaisuja tarjoavan Leikin kanssa.

Tiedotteessaan Aller ennustaa ohjelmallisen ostamisen määrän kasvavan lähivuosina merkittävästi.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö