Aikakauslehdet

Henrik Muukkonen 10.1.2013 15:18 päivitetty 4.2.2016 10:29

Allerin uutuus Oma aika haastaa ET:n, Vivan ja Iiriksen

Allerin mielestä Suomessa on vielä hyvin tilaa yhdelle 50+-vuotiaiden yleisaikakauslehdelle. Mainostajat miettivät vielä.

Aller alkaa julkaista uutta yleisaikakauslehteä 50+-vuotiaille. Lehti ilmestyy kuukausittain ja sen nimi on Oma aika.

Ensimmäinen painos on suuri, 160 000 kappaletta. Tavoitteena on houkutella tilaajiksi mahdollisimman suuri joukko suomalaisia, naisia ja miehiä.

Lehden ensimmäinen numero ilmestyy maaliskuussa.

Allerin toimitusjohtajan Pauli Aalto-Setälän mukaan yhtiö käyttää yli kaksi miljoonaa euroa lanseeraukseen tänä vuonna.

Oma aika aikoo erottua kilpailijoistaan Sanoma Magazines Finlandin ET-lehdestä ja Iiriksestä sekä Otavamedian Vivasta sisällöllään.

"Työelämä tulee olemaan tärkeä osa lehteä. Suuri osa 50+-vuotiaista käy vielä töissä ja työ on merkittävä osa elämää. Aiomme ottaa myös kantaa ikärasismia vastaan ja kirjoittaa juttuja esimerkiksi siitä, miten toimia, kun jää eläkkeelle", lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen, 56, kertoo.

Ilmoittajat empivät vielä.

"Ilmoittajat ovat olleet kiinnostuneita, kun olemme käyneet esittelemässä brändiä. Monet haluavat kuitenkin ensin nähdä, miltä valmis lehti näyttää."

Lue lisää uudesta lehdestä huomenna ilmestyvästä Markkinointi&Mainonta-lehdestä. Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Talentum Shopista tai Akateemisesta Kirjakaupasta.