Alma Media lopettaa yhteistyönsä mobiilimainonnan myynnissä Widespace n kanssa. Jatkossa mediakonserni tarjoaa mobiilimainonnan ratkaisut mainosverkostonsa kautta.

Alma Median mobiilimainonnan verkosto laajenee Talentum-kaupan seuraksena Talentumin tarjooman tullessa mukaan Alman palveluihin.

"Tavoitteenamme on tuottaa parasta mahdollista lisäarvoa mainostaja-asiakkaillemme. Valitettavasti yhteistyö Widespacen kanssa ei useinkaan tuottanut medioissamme kampanjoille parempia tuloksia ja huomasimme, että mainostajien suoraan Almalta ostamat ratkaisut saattavat olla toimivampia. Siksi haluamme keskittyä omien ratkaisujemme kehittämiseen", sanoo Alma Mediaratkaisujen (AMR) johtaja Tiina Järvilehto tiedotteessa.

Konserni panostaa nyt erityisesti mobiilimainonnan ohjelmalliseen ostamiseen. Alma Median mukaan ohjelmallisen ostamisen kysyntä on kasvanut asiakaskunnassa nopeasti.

"Alman työkaluilla mainostaja voi hyödyntää dataa, analytiikkaa ja käyttäjäprofiilitietoja mobiilisivustoista ja -sovelluksista sekä kohdentaa kampanjansa tehokkaasti. Tietoa voi hyödyntää ennen, jälkeen ja kampanjan aikana sekä uudelleenkohdentaa halutulle joukolle", Järvilehto kertoo.

Alman eri medioiden mobiilisivustot ja -sovellukset tavoittavat yhdessä noin neljä miljoona selainta viikossa. Markkinointi&Mainonta on osa Alma Mediaa.