Markkinointi & Mainonta

Ville Perttula, Aleksi Ylä-Anttila 29.4. 15:58

Alma Media ryhtyy yhteistyöhön markkinoinnin match making -palvelua tarjoavan Superskillsin kanssa: "Hyvä tapa aloittaa toimistokumppanin etsiminen"

Superskills
Superskills on toimistojen ja asiakkaiden välinen match making -työkalu. Kuvakaappaus palvelun verkkosivuilta.

Alma Media tuo markkinoinnin digitaalisen Superskills-vertailupalvelun osaksi Markkinoinnin & Mainonnan verkkosivustoa.

Alma Media ja digitaalinen markkinoinnin hakupalvelu Superskills ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena nopeuttaa ja tehostaa yhteyksien luomista yritysten markkinointiammattilaisten ja markkinointipalveluja tarjoavien toimistojen välillä sekä edesauttaa tuloksellista ja sujuvaa yhteistyötä.  

Alma Media tuo Superskills-palvelun osaksi markkinoinnin, mainonnan ja myynnin ammattilaisille suunnattua marmai.fi-sivustoa laajentaen ammattilaiskohderyhmälle merkityksellisen sisällön journalismista myös digitaalisiin palveluihin. Marmai-sivusto tavoittaa kuukausittain noin 185 000 kävijää (lähde FIAM-Comscore). 

Superskills on ensimmäinen verkossa toimiva markkinoinnin vertailupalvelu. Palvelussa voi hakea kumppaneita eri suunnittelu-, toteutus- ja budjettikriteereillä. Superskills-verkkopalvelu suosittelee näiden perusteella sopivimmat markkinointitoimistot.

Palvelussa on myös nähtävillä toimistojen työnäytteitä ja tarvittaessa voi ostaa konsultatiivista toimistonhakupalvelua. Hakupalvelussa on tällä hetkellä yli 100 markkinointipalveluja tarjoavaa toimijaa. Toimistoille Superskills-palvelu on maksullista ja markkinoijille veloituksetonta.

Toimitusjohtaja Anne Aikala kertoo, että Superskills on toimistojen ja asiakkaiden välinen match making -työkalu. Palvelun käyttäjät voivat etsiä toimistokumppaneita itselleen määrittelemällä esimerkiksi, millainen budjetti yrityksellä on käytössä ja onko haussa projektikumppani vai pitkäaikainen yhteistyöpartneri.

"Palvelun avulla löytyy erilaisia markkinointipalveluita tarjoavia toimistoja. Palvelussa on tällä hetkellä yli 120 toimistoa. Palvelusta ei löydy freelancereita", kertoo Anne Aikala.

Superskillsin toimitusjohtaja Anne Aikala.

 

Yhteistyöllä ja Superskills-palvelun markkinoinnilla Alma Media haluaa kasvattaa tietoisuutta alan eri toimistoista ja niiden tarjoomasta, mutta samalla tukea myös suomalaisen markkinointiviestintäalan kehitystä ja mahdollistaa sen kasvua.

"Almana haluamme jatkuvasti luoda markkinoijille ja toimistoille uusia väyliä kasvaa ja menestyä. Toivomme Superskills -yhteistyön lisäävän mainonnan ja viestinnän määrää Suomessa ja korostavan ammattilaisten suunnitteleman markkinoinnin merkitystä yritysten kasvun kiihdyttäjänä", sanoo Alma Mediaratkaisujen johtaja Tiina Järvilehto.

Anne Aikala kertoo, että Superskills-palvelu on suunnattu PK-yrityksille ja keskisuurille mainostajille.

"Tarjoamme isoille toimistoille maksullista konsultointia. Tämä on tarkoitettu keskisuurille mainostajille, joilla on tarve löytää oma kumppani. Googlettaminen on maailman huonoin tapa löytää toimisto, koska se ei kerro yhtään mitään. Ravintolan voi googlettaa", Aikala toteaa.

Maailma on Aikalan mukaan myös muuttunut niin, että enää kaikkia palveluita ei välttämättä saa saman katon alta.

"Silloin mainostajan pitää saada selville, kuka osaa auttaa esimerkiksi Google-analytiikan kanssa. Tämä on hyvä tapa aloittaa toimistokumppanin etsiminen."

Superskills-palvelun profiilit ovat toimistojen itsensä tekemiä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö