Alma Median osakekohtainen tulos oli 0,04 euroa huhti–kesäkuussa ja ylsi analyytikoiden odotuksiin. Laskua edellisvuodesta oli 56 prosenttia. Vertailukaudella vuosi sitten Alman osakekohtainen tulos oli yhdeksän senttiä osaketta kohden.

Alman osakekohtainen tulos lopetetut toiminnot mukaan lukien oli kuitenkin muhkea 0,76 euroa, kun vertailukelpoinen luku vuotta aiemmin oli 0,12 euroa. Alman osakekohtainen tulos siis kuusinkertaistui yritysmyyntien johdosta.

Alma Media on kevään mittaan myynyt ahkerasti toimintojaan.

Alman maakuntalehdet menivät Sanomalle ja Ruotsin medialiiketoiminnat, eli Talent AB:n osti New Technology Media Group AB. Tämä vaikeuttaa vertailtavuutta varsinkin, kun Ruotsin medialiiketoimintoja on vielä mukana huhti–kesäkuun tuloksessa.

Mediayhtiön oikaistu liikevoitto jatkuvista toiminnoista oli 9,8 miljoonaa euroa, laskua edellisvuoden vastaavasta ajasta oli 17,6 prosenttia.

Vuotta aiemmin vastaavana aikana oikaistu liikevoitto jatkuvista liiketoiminnoista oli 11,9 miljoonaa euroa. Konsensusennusteiden mediaani ennakoi yhtiön oikaistun liikevoiton laskeneen huhti–kesäkuussa 5,8 miljoonaan euroon. Alma Median voi näin katsoa yltäneen torjuntavoittoon koronaviruspandemian aiheuttamassa talouslamassa.

Alma Media päivitti näkymiään osavuosikatsauksen yhteydessä.

Epävarmuus jatkuu Alma Median mukaan yhtiön toimintaympäristössä, ja näkyvyys on edelleen heikko.

Alma Media arvioi jatkuvien toimintojen vuoden 2020 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton laskevan selvästi vuoden 2019 tasosta. Vuoden 2019 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 250,2 miljoonaa euroa ja oikaistu liikevoitto 49,4 miljoonaa euroa.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.