Alma Mediaan kuuluva Alma Talent käynnistää yt-neuvottelut Metallitekniikan, Tekniikan Historian ja Markkinointi&Mainonnan tuotannon ja mediamyynnin tehostamiseksi sekä uudelleenjärjestämiseksi.

Samalla Alma Media suunnittelee kyseisten mediatuotteiden lakkauttamista.

Neuvotteluiden taustalla on Alma Talentin strateginen muutos keskittyä entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan. Uudelleenjärjestelyiden tarve aiheutuu kyseisten medioiden heikosta kannattavuuskehityksestä, jota koronaepidemia on osaltaan vauhdittanut, yhtiö kertoo tiedotteessa.

”Markkinointi ja mainonta ovat meille erittäin tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme jatkossa Kauppalehdessä. Samoin, jos Metallitekniikka- ja Tekniikan Historia -lehdet päädytään lopettamaan, jatkamme uutisointia näistä aiheista Tekniikka&Talous -julkaisussa painettuna ja digitaalisena", Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi sanoo.

Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä suunniteltujen toimien johdosta enintään kymmenellä henkilötyövuodella. Neuvottelut koskevat yhteensä 15 henkilöä.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian jakelu on ollut kummallakin noin 6 000. Markkinointi& Mainonnan painosmäärä on ollut 3 500 ja digiyleisö kuukaudessa noin 190 000.

Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.