Alma Talentin 28.9. käynnistämät Metallitekniikka, Tekniikan Historia ja Markkinointi & Mainonta -julkaisujen tuotannon ja mediamyynnin tehostamista ja uudelleenjärjestämistä koskevat YT-neuvottelut ovat päättyneet.

Neuvottelut koskivat 15 henkilöä, ja neuvotteluiden tuloksena työ vähentyy kuudella (6) henkilötyövuodella toimituksissa ja mediamyynnissä.

Vähennykset tapahtuvat erosopimusten tai irtisanomisten kautta. Yhdeksälle henkilölle löytyi uusi tehtävä uudelleensijoituksen tai toimenkuvamuutoksen avulla.

Neuvotteluiden tuloksena Alma Talent päätti lakkauttaa Metallitekniikan, Tekniikan Historian ja Markkinointi & Mainonnan kustantamisen, ja julkaisut lakkaavat ilmestymästä 31.12.2020 mennessä.

Alma Talent keskittyy entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan.

”Markkinointi ja mainonta ovat tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme Kauppalehdessä. Samoin metallitekniikan ja tekniikan historian aiheiden uutisointi jatkuu Tekniikka & Talous -julkaisussa painettuna ja digitaalisena.”

”Uuden organisoitumisemme myötä pystymme vahvistamaan digitaalista talousuutisointia kaikissa Alma Talentin mediabrändeissä”, sanoo Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi tiedotteessa.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian jakelu on ollut kummallakin noin 6 000. Markkinointi & Mainonnan painosmäärä on ollut 3 500 ja digiyleisö kuukaudessa noin 190 000.

Markkinointi & Mainonta -lehden kolme viimeistä printtinumeroa ilmestyvät loppusyksyn aikana. Viimeisen printtinumeron ilmestymispäivä on 18.12.2020.

Markkinointi & Mainonta kuuluu Alma Talentiin, joka on osa Alma Media -konsernia.