Miesten alusvaatebrändi Black Horse kerää Instagram-tililleen @blackhorsekalsarit etänä työskentelevien miesten kalsarikuvia kannustaakseen suomalaisia pysymään neljän seinän sisällä ja ottamaan ilon irti siitä mistä sen voi näinä aikoina ottaa: poikkeuksellisina aikoina saa tehdä töitä poikkeuksellisen mukavissa asusteissa.

Folk Finlandin suunnittelema Black Horsen Etämies-kampanja on tarkoitettu tuomaan pienen pientä piristystä suomalaisten muuttuneeseen työarkeen. Hankkeen tarkoituksena on myötäelää ja tukea työn tekemistä etänä.

Black Horse kannustaa suomalaismiehiä ja heidän kumppaneitaan jakamaan kuvia miehistä ja heidän kotikonttoreistaan Instagramissa tunnisteilla #etämies ja #yhdessä.

Black Horsen Head of Marketing Elina Standertskjöld-Nordenstam, onko tavoitteena laaja kansanliike?

”On toki! Tällä hetkellä etätöitä tekee suuri osa suomalaisista ja moni valtion virkamies tai yritysjohtaja voi hetkeksi jättää puvun kaappiin.”

”Nyt kun on mahdollisuus pukeutua mukavasti, toivon että mahdollisimman niin tekee. Kukapa ei haluaisi nähdä esimerkiksi Sauli Niinistön etämiestyyliä? Tai omien hyvien työkavereiden?”, Elina Standertskjöld-Nordenstam kertoo M&M:lle.

Pelin avaa yksi Suomen tottuneimmista etämiehistä, vuorikiipeilijä ja majakanvartija Veikka Gustafsson.

”Haastan kaikki etänä työskentelevät suomalaismiehet jakamaan oman konttorikalsarikuvansa Instagramissa tunnisteella #etämies.”

”Otetaan rennosti ja pysytään terveinä. Muistakaa välttää turhia kontakteja ja yritetään ajatella positiivisesti. Yhdessä hyvä tulee”, Gustafsson kertoo tiedotteessa.

Black Horsen toiveena on Standertskjöld-Nordenstamin mukaan, että tuore avaus kannustaa myös muita yrityksiä kehittämään kotona aikaa viettäviä suomalaisia ja etätyöntekijöitä piristäviä avauksia.

”Vaikka elämme vaikeita aikoja, toivon, että yritykset, joilla siihen on mahdollisuus, lähtevät mukaan tekemään vastaavaa. Esimerkiksi tämä #etämies -hanke on luonut positiivista energiaa ihan koko Black Horsen tiimille ja näinä aikoina sitä tarvitaan, jopa enemmän kuin tavallisesti!”

Folkin luova johtaja Marko Vuorensola toteaa, että luovuuden ytimeen liittyy halu ratkoa ongelmia, nähdä asioita uudella tavalla ja saada uusia aloitteita eteenpäin. Siitä on kyse myös haasteellisena ajankohtana toteutetussa Etämies-kampanjassa.

”Luomme siis uutta ja nyt jos koskaan elämme aikaa, jolloin tälle kyvylle ja halulle on tarvetta. Tilanne on äärimmäisen dramaattinen ja huolestuttava, mutta itse optimistina ajattelen, että optimisti keksi lentokoneen, pessimisti laskuvarjon”, Vuorensola kertoo M&M:lle.

”Nyt on siis aika keskittyä siihen, miten saamme oman, yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja koko yhteiskunnan koneet pidettyä ilmassa, vaikka reitillä vallitseekin poikkeuksellinen ja hetkessä muuttuva turbulenssi. Nyt vaaditaan malttia, vastuullisuutta, poikkeuksellista yhdessä tekemisen halua, epäitsekkyyttä, rohkeutta ja hieman huumoriakin”, Vuorensola jatkaa.

Monille suomalaisille on kuluvan viikon aikana varmasti tullut tutuksi hieman normaalia vapaamuotoisempi työasu. Yksi kotona pysymisen hyvistä puolista onkin, että pukeutumisessa voi suosia tyylikkyyden ohella mukavuutta, toteaa Elina Standertskjöld-Nordenstam.

”Nyt ei ole tarvetta silittää kauluspaitaa ja kiristää kravattia työpaikalle lähtiessään. Riittää että päällä on mukavat ja hengittävät kalsarit. Kukin pukeutuu tyylillään, mutta mukavuus edellä kannattaa mennä”, Standertskjöld-Nordenstam sanoo.