Kauppa

Hellevi Mauno 28.12.2017 09:15

Amazon rikkoi ennätyksen - ostoskarnevaali kerrytti yli neljä miljoonaa asiakasta

Colourbox

Verkkokauppa julkisti Kiitospäivästä alkaneen ostoskarnevaalin myyntiluvut.

Verkkokauppa Amazon.com kertoo, verkkokauppa sai ennätysmäärän uusia maksavia asiakkaita Kiitospäivästä alkaneen ja Cyber Mondayhyn päättyneen viisipäiväisen ostoskarnevaalin aikana.

Yli neljä miljoonaa ihmistä rekisteröi itsensä maksulliseen Prime-lisäpalveluun. Vuodessa 99 dollaria maksava palvelu toimittaa verkkokaupasta tilatut tuotteet tavallisia toimitusaikoja nopeammin ilman erillisia kuljetusmaksuja.

“Olemme innoissamme, että Prime-asiakkaiden määrä taas kasvoi lomaviikon aikana, ja että asiakkaat haluavat hyötyä ilmaisista ja entistä nopeammista toimituksista”, yhtiön kuluttaja-asioiden johtaja Jeff Wilke kommentoi yhtiön julkaisemassa tiedotteessa.

Amazon raportoi lokakuun lopulla osavuosituloksestaan, jonka mukaan Prime-lisäpalvelun ostaneista asiakkaista saatava liikevaihto kasvoi kolmannella kvartaalilla vuoden takaiseen verrattuna 59 prosenttia. Heistä saatava liikevaihto oli 2,44 miljardia dollaria, kun vertailukauden liikevaihto oli 1,53 miljardia dollaria.

Verkkokaupan mukaan myös yhtiön kehittelemien laitteiden eli Amazon Devicesin myynti nousi ostosviikon aikana uusiin ennätyslukemiin.

Amazonin ääniavustajalla Alexalla toimivia laitteita myytiin yhtiön mukaan “kymmeniä miljoonia” ympäri maailmaa.

“Kyseessä oli ennätysviikko Amazon Devicesille ja laitteita ostettiin maailmanlaajuisesti miljoonia enemmän verrattuna viime vuoden vastaavaan aikaan”, yhtiö kirjoittaa tiedotteessa.

Yhtiö myös kertoo, että että pieniltä yrityksiltä ja yksittäisiltä yrittäjiltä tilattiin yli miljardi tuotetta Amazon.comin kautta ostosviikona aikana.

Lähde: Kauppalehti

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö