Tulokset

Ville Perttula 27.7.2018 11:16 päivitetty 31.7.2018 10:20

Amazon takoi 2,2 miljardin dollarin mainostulot – kasvua yli 130 prosenttia

Verkkokauppajätti lähtee laajentamaan mainostarjontaansa.

Verkkokauppajätti Amazon takoo entistä enemmän rahaa myymällä mainostilaa.

Tuoreen osavuosikatsauksen mukaan yhtiön mainostulot ovat kasvaneet 945 miljoonasta dollarista 2,2 miljardiin dollariin eli 1,9 miljardiin euroon, mikä tarkoittaa 132 prosentin kasvua.

Emarketer on ennustanut, että Amazonin mainostulot voivat nousta 3,37 miljardiin dollariin.

Amazonin neljänneksen liikevaihto oli 53 miljardia dollaria eli noin 45 miljardia euroa. Voittoa yhtiö teki toisella neljänneksellä 2 miljardia, vaikka 1 miljardin rajakin rikottiin aivan vastikään viime vuonna.

Amazonin talousjohtaja Brian Olsavsky kertoo, että Amazon aikoo laajentaa mainostuotteidensa valikoimaa. Tällä hetkellä yritykset voivat rahalla nostaa tuotteensa tai brändinsä näkyvyyttä Amazonin hakukentässä. Amazon aikoo jatkojalostaa hakumainontaa tulevaisuudessa sekä kehittää mainonnan mittaamista.

Amazonin mainostulot eivät vedä vertojaan Googlelle ja Facebookille, jotka tahkosivat mainoksilla viime vuonna tuloja yhteensä 114 miljardia dollaria eli noin 98 miljardia euroa.

Lisäys 27.7.2018 Amazonin voitto lisätty juttuun.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö