Suomalainen kodinsisustus- ja lifestylebrändi Luin Living sai miljoonanäkyvyyden torstaina, kun sen hiuspyyhkeet ja ponchopyyhkeet esiteltiin Good Morning America -aamushowssa. Ohjelmalla ja sen kaupallisella Deals & Steals -osiolla on päivittäin yli neljä miljoonaa katsojaa. Luin Livingin tuotteet esitellyt Tory Johnson on erittäin suosittu juontaja Yhdysvalloissa.

Luin Living kiinnitti Johnsonin mielenkiinnon helmikuussa New Yorkissa pidetyillä NY Now -ammattilaismessuilla, mikä poiki yhteistyön suunnittelun ja televisionäkyvyyden.

”Kaiken kaikkiaan kampanja on ollut huikea kokemus. Helmikuusta asti on tehty töitä muutaman minuutin kestoista tuote-esittelyä ja siitä seuraavaa vuorokauden kestävää katsojille suunnattua flash sales -kampanjaa varten. Merikontillinen tuotteita ja pakkaajat odottavat paikallisessa varastossa New Jerseyssä tilausten lähettämistä asiakkaille ensi viikolla. Todella jännittävää nähdä kampanjan lopulliset tulokset. Näkyvyys on joka tapauksessa huikea”, iloitsee Noora Mustajärvi, toinen Luin Livingin perustajista.

Näkyminen Good Morning Americassa oli Luin Livingille ainutkertainen mahdollisuus tavoittaa laajasti USA:n eri osavaltioita ja herättää kiinnostus brändiin ja tuotteisiin.

”Ohjelmaa varten uudistimme meidän USA:n markkinoille lokalisoidut verkkosivut, sillä oletettavissa oli paljon uusia vierailijoita kampanjan aikana ja sen jälkeenkin. Ohjelma tulee poikimaan varmasti myös paljon muita yhteydenottoja niin vaikuttajilta kuin uusilta liiketoimintakumppaneiltakin, joten odotamme innolla mitä tuleman pitää. Kaiken kaikkiaan tämä on ollut yksi Luin Livingin nelivuotisen historian hienoimmista päivistä”, kertoo tiedotteessa Mari Luodes, toinen Luin Livingin perustaja.

”Tuntui ensin oudolta, että aamu-tv olisi varteenotettava lanseerauskanava, etenkin kun meidän suomalaisten mielikuva ostoskanavista on usein melko negatiivinen. Mutta maassa maan tavalla sopii tässä yhteydessä meille erinomaisesti. Yhdysvallat on Eurooppaan nähden siitä mahtava, että onnistuessaan siellä pystyy tavoittamaan kerralla miljoonien katsojien yleisöt. Meidän on todella helppo jatkaa tästä eteenpäin, kun meidät on hyväksytty mukaan tähän ohjelmaan. Onneksi lähdimme rohkeasti messuille, sillä siellä tapasimme myös esimerkiksi Oprahin mediatiimiin ja aloitimme yhteisten suunnitelmien laatimisen”, jatkaa Luodes.

Luin Living aloitti yhteistyön yhdysvaltalaisen maahantuojan kanssa jouluna 2018. Osana lanseerausta tuotteet olivat myynnissä muun muassa kahdessa Saks-tavaratalon joulukaupassa.

”Olemme kaiken kaikkiaan yhdessä paikallisen maahantuojamme kanssa todella innoissamme tulevaisuudesta, koska amerikkalaiset yksinkertaisesti rakastavat pehmeitä ja muhkeita pyyhkeitä. Hiuspyyhe on sinänsä siellä tuotteena tuttu, ja ennakkomyynti ja -markkinointi osoittavat, että siellä koetaan meidän hiuspyyhkeemme erityisen ylellisiksi”, kertoo Mustajärvi.