Kampanjat

M&M 5.12.2017 14:38

Amnesty turvautui yllättävään ratkaisuun kampanjassaan: "Päätimme kokeilla aivan erilaista lähestymistapaa"

Ihmisoikeusjärjestö Amnesty International haluaa lähettämällään viestillä kääntää maailman huomion 34-vuotiaan elsalvadorilaisen naisen painajaismaiseen tilanteeseen.

Amnesty International on lähettänyt hätäviestin Norjan FM-radioverkossa. Kyseessä on ensimmäinen hätäviesti, joka Norjan FM-radioverkossa on lähetetty toisen maailmansodan jälkeen. Asiasta kertoo The Drum.

Norja lopetti hiljattain ensimmäisenä maana maailmassa FM-radiolähetykset ja siirtyi kokonaan digitaalisiin radiolähetyksiin. Amnesty löysi kuitenkin keinon välittää viestin Norjan FM-taajuusalueella.

Viesti on osa Amnestyn #iamlistening-kampanjaa, jolla järjestö pyrkii lisäämään tietoisuutta 34-vuotiaan elsalvadorilaisen naisen Teodora del Carmen Vasquezin kotimaassaan saamasta vankeusrangaistuksesta.

Vasquez tuomittiin 30 vuoden vankeusrangaistukseen hänen saatuaan keskenmenon. Raskaudenkeskeytys on El Salvadorissa kielletty. El Salvador on yksi harvoista maista, joissa abortti on täysin kielletty olosuhteista riippumatta

Tämän vuoksi naiset, jotka hakevat apua raskauden aiheuttamiin komplikaatioihin, voidaan tuomita lain rikkomisesta. Jopa keskenmenon tai kohtukuoleman kärsineitä naisia voidaan kohdella rikollisina.

Viestissä Vasquezin sisar pyytää apua, jotta Teodora vapautettaisiin. Viestin voi kuunnella täältä.

Amnesty on yrittänyt vaikuttaa El Salvadorin viranomaisiin vuosien ajan saadakseen aborttilain kumottua. Tämä ei ole onnistunut.

"Siksi päätimme kokeilla aivan erilaista lähestymistapaa, jolla maailma saataisiin kuuntelemaan. Välitimme ensimmäisen hätäviestin Norjan FM-radioverkossa sitten toisen maailmansodan", Amnesty Internationalin Norjan pääsihteeri John Peder Egenæs kertoo.

Amnesty vaatii El Salvadorin viranomaisia kumoamaan abortin täyskiellon, jotta naisia voidaan suojella "epäinhimilliseltä ja halventavalta kohtelulta".

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.