Nettimainonta

15.5.2013 10:40 päivitetty 4.2.2016 10:32

Ampparit.com antaa mainoksille näyttötakuun

Ilmoittajan ei tarvitse maksaa mainoksista, joita ei katsota.

Ampparit.com -sivusto antaa mainoksilleen näyttötakuun.

Ilmoittajien ei tarvitse maksaa mainoksista, joita ei katsota. Käytännössä tämä tarkoittaa sivuston alaostan mainoksia. Jos sivuston lukija ei selaa sivua alas, alimpina olevat mainokset eivät näy.

Ampparit.com tarttui asiaan, kun Markkinointi&Mainonta uutisoi huhtikuussa Googlen myöntäneen, että mainostajat maksavat sellaisistakin mainoksista, joita ei edes koskaan nähdä. Googlen mukaan yli kymmenen prosenttia mainoksista oli paikoissa, joista niitä on epätodennäköistä havaita.

"Verkkomainonnan tuloksia, kuten mainosnäytöt ja klikkaukset on helppo mitata. Siitä syystä kampanjoiden on oltava luotettavia. Aikoinaan omassa markkinoinnissamme huomasimme, että ostamiemme mainoskampanjoiden tulokset olivat ristiriitaisia. Se antoi meille kipinän tutkia tilannetta ja tehdä asiat paremmin. Haluamme tarjota Ampparit.com:ssa mainostaville täyden vastineen investoinneilleen. Näin vastaamme myös meille osoitettuun luottamukseen", kertoo Ampparit Oy:n toimitusjohtaja Petteri Hannonen tiedotteessa.

Ampparit Oy:n mukaan sekä mainostajat että lukijat voittavat, kun mainosten latausten ohjauksella Ampparit.com:n lukijoille pystyttiin tarjoamaan entistä nopeampi palvelu, kun lukijan näytöllä näkymättömiä mainoksia ei ladata.