Uutisportaali Ampparit.com on lisännyt palveluunsa sosiaalisen median osion, johon on koottu sosiaalisen median palveluissa jaettua ja tykättyä sisältöä.

Sosiaalisen median osiossa uutisten ja netti-tv-ohjelmien lisäksi esiin nousevat verkossa suosituimmat videoklipit, valokuvat, sarjakuvat sekä verkkokauppojen ja markkinapaikkojen tarjonta. Sisällön painopiste on Suomessa.

Osio näyttää suosituimmat sisällöt Facebookissa, Google+:ssa ja Twitterissä sekä kategorioittain ja kauppapaikoittain jaettuna.

Uusimpien juttujen sijaan osiossa ensimmäisenä ovat tämän hetken kuumimmat jutut. Lisäksi Ampparit näyttää, mitä ihmiset ovat Facebookissa julkisesti eri aiheista kommentoineet.

"Erityisesti 'Facebookin suosituimmat' -kategoriassa esiintyvät lukijoiden Facebook-kommentit ovat välillä hätkähdyttäviä. Jotkin kommentit ovat olleet hyvinkin railakkaita, aivan kuin ne olisi tarkoitettu yksityisesti vaikkapa hyvälle kaveriporukalle, ei koko internetille. Kyseisen ilmiön laajuus yllätti meidät suuresti", kertoo Ampparit Oy:n toimitusjohtaja Petteri Hannonen tiedotteessa.

Hannonen pohtii onko somesta tullut niin arkea, ettei kommenteista jakseta enää välittää, vai eivätkö ihmiset ole tietoisia mitkä kommentit näkyvät avoimesti kaikille.