Uutiskeräin Ampparit.com on uudistanut portaaliaan. Merkittävimpiä muutoksia ovat uutissisällön syventäminen sekä helpommat tavat personoida palvelu. Uutiset-, netti-tv- ja kartta-osiot täydentämään toisiaan aiempaa paremmin. Myös ulkoasua on viilattu.

Ampparit keskittyi uudistuksessa erityisesti käyttäjäkokemuksen parantamiseen muun muassa tuomalla uusia kategorioita uutiset-osioon sekä syventämällä jo olemassa olevia kategorioita.

– Uutisiinkin pätee se sääntö, että mitä lähempänä omia kiinnostuksen kohteita jokin asia on, sitä todennäköisemmin se on mielenkiintoista ja siitä haluaa yksityiskohtaisempaa tietoa. Yhdistämällä laajentuneen sisällön parantuneeseen personointiin, voi jokainen rakentaa juuri itselleen sopivan uutistarjonnan, sanoo Ampparit Oy:n toimitusjohtaja Petteri Hannonen (kuvassa oikealla) tiedotteessa.

Samalla aloitetaan mediamyyntiyhteistyö Verkossa Median kanssa.

– Olemme seuranneet Ampparit.comin kehitystä jo pitkään ja keskustelleet yhteistyön tavoista. Kiinnostus on ollut molemminpuolista. Kun selvisi, että Ampparit.com:n tekniikka ja uudistukset mahdollistavat hyödyntää koko Verkossa Median osaamista, oli selvää, että lähdemme yhteistyöhön. Amppareissa on paljon potentiaalia ja uskomme, että mainostajat tulevat yllättymään sen vahvuuksista, kertoo Verkossa Median toimitusjohtaja Sami Kelkka.

Ampparit.comissa vieraillaan viikoittain yli 200 000 eri selaimelta. Viikottain Amppareiden yli 15 000 otsikkoa klikataan noin viisi miljoonaa kertaa. Plus- ja miinusääniä uutisotsikot saavat joka viikko lähes 65 000 kappaletta.